Lídia Heredia: "Quan consumim, decidim quin món volem"
TV3 estrena (dimecres, 22.30) "Lletra petita", una sèrie d'11 capítols que es fixarà en els nostres hàbits de consum i ens oferirà gestos quotidians per fer millor el nostre dia a dia. Hem conversat amb Lídia Heredia, presentadora del programa.
"Lletra petita" ens donarà consells per viure millor i de manera més sostenible. Es diu que a televisió tot està inventat, però no hem vist gaires programes com aquest...
El Departament de Nous Formats de TV3 es dedica, en part, a això: detectar i valorar quines temàtiques poden ser interessants de tractar, i donar-los un format "televisiu". Amb "Lletra petita" s'ha optat per un tema tan universal i actual com el consum. El repte és fer-ho de manera entenedora i amena.
El títol ja és tota una declaració d'intencions: remarcareu la importància de fixar-nos més en el que consumim...
Sí, posarem la lupa sobre els nostres hàbits de consum, sobre què i com consumim. Deixar de llegir la "lletra petita" dels nostres actes de consum, del més petit al més transcendent, pot tenir conseqüències. La intenció és compartir amb l'espectador aquest camí: intentar desxifrar junts i entendre aquesta lletra petita i ser conscients del que comporta, tant per a les nostres butxaques com per al planeta.
El programa es vol posar a la pell del ciutadà, explicar gestos quotidians. Com ho fareu?
Doncs apropant-nos-hi. Preguntant-los com ho fan i per què, fent experiments al carrer. La Samantha Vall i el Juanra Bonet se sotmetran a diferents proves i aniran a buscar les veus més expertes perquè ens donin informació i idees per millorar. Però sense renyar, eh! Més aviat es tracta d'empatitzar amb el consumidor, de buscar la complicitat i fins i tot el somriure, no només d'assenyalar el que està bé o està malament.
Personalment, quin tipus de consumidora et consideres?
Doncs molt contradictòria, però intentant ser cada vegada més conscient. Diríem que "conscientment contradictòria"! És molt complicat ser el consumidor ideal, tampoc t'ho posen fàcil, i crec que la gent fa el que pot. També costa exigir més perquè en el context de crisi actual prou feina hi ha per tirar endavant. Però el més important és tenir la informació per formar criteri. Després, la decisió de què compres i a on ja és de cadascú.
Després d'un temps als telenotícies, tenies ganes de tornar a presentar un programa?
Tinc la sort que, de la meva feina, m'agrada tot! Acostumo a estar contenta allà on sóc en cada moment. A informatius sóc feliç, és casa meva, i a programes, també. Per a mi és una gran experiència professional poder conèixer com treballa un departament amb el prestigi del de Nous Formats.
En poques paraules, per què no ens hem de perdre "Lletra petita"?
Jo diria que perquè parla de nosaltres, de com som, i perquè ens hi veurem reflectits. Quan consumim decidim una mica quin món volem, quin planeta deixarem a les futures generacions. I que un programa de televisió intenti, humilment, oferir informació i eines per millorar com a consumidors i aprendre alguna cosa em sembla que és una proposta engrescadora!
El Departament de Nous Formats de TV3 es dedica, en part, a això: detectar i valorar quines temàtiques poden ser interessants de tractar, i donar-los un format "televisiu". Amb "Lletra petita" s'ha optat per un tema tan universal i actual com el consum. El repte és fer-ho de manera entenedora i amena.
El títol ja és tota una declaració d'intencions: remarcareu la importància de fixar-nos més en el que consumim...
Sí, posarem la lupa sobre els nostres hàbits de consum, sobre què i com consumim. Deixar de llegir la "lletra petita" dels nostres actes de consum, del més petit al més transcendent, pot tenir conseqüències. La intenció és compartir amb l'espectador aquest camí: intentar desxifrar junts i entendre aquesta lletra petita i ser conscients del que comporta, tant per a les nostres butxaques com per al planeta.
El programa es vol posar a la pell del ciutadà, explicar gestos quotidians. Com ho fareu?
Doncs apropant-nos-hi. Preguntant-los com ho fan i per què, fent experiments al carrer. La Samantha Vall i el Juanra Bonet se sotmetran a diferents proves i aniran a buscar les veus més expertes perquè ens donin informació i idees per millorar. Però sense renyar, eh! Més aviat es tracta d'empatitzar amb el consumidor, de buscar la complicitat i fins i tot el somriure, no només d'assenyalar el que està bé o està malament.
Personalment, quin tipus de consumidora et consideres?
Doncs molt contradictòria, però intentant ser cada vegada més conscient. Diríem que "conscientment contradictòria"! És molt complicat ser el consumidor ideal, tampoc t'ho posen fàcil, i crec que la gent fa el que pot. També costa exigir més perquè en el context de crisi actual prou feina hi ha per tirar endavant. Però el més important és tenir la informació per formar criteri. Després, la decisió de què compres i a on ja és de cadascú.
Després d'un temps als telenotícies, tenies ganes de tornar a presentar un programa?
Tinc la sort que, de la meva feina, m'agrada tot! Acostumo a estar contenta allà on sóc en cada moment. A informatius sóc feliç, és casa meva, i a programes, també. Per a mi és una gran experiència professional poder conèixer com treballa un departament amb el prestigi del de Nous Formats.
En poques paraules, per què no ens hem de perdre "Lletra petita"?
Jo diria que perquè parla de nosaltres, de com som, i perquè ens hi veurem reflectits. Quan consumim decidim una mica quin món volem, quin planeta deixarem a les futures generacions. I que un programa de televisió intenti, humilment, oferir informació i eines per millorar com a consumidors i aprendre alguna cosa em sembla que és una proposta engrescadora!

