Educació

"Mestres" (DIMARTS 3CAT)

Un dels objectius més importants de l'escola, avui en dia, és detectar les necessitats de cada alumne, per tal d'adaptar-s'hi i ajudar-lo a aprendre millor. Però portar a la vida real el somni de l'educació inclusiva és complicat...

Saber què necessita cada nen i cada nena, estimular-lo i demanar de cadascun el màxim que pugui donar. Avui, l'escola té nous objectius, i un dels més importants és detectar les necessitats educatives i les capacitats pròpies de cada alumne, per tal d'adaptar-s'hi i ajudar-lo a aprendre millor.

Als mestres els agrada dir que tots els nens són diferents, i que això no inclou només els que tenen alguna dificultat especial. Però per als que sí que en tenen, la perspectiva escolar ha canviat encara més: malgrat l'escassetat de recursos, ara, l'escola aposta per la integració de tots els alumnes. Portar a la vida real el somni de l'educació inclusiva és complicat, i suposa un esforç important per a mestres i alumnes.

"Mestres" els demana com viuen la diferència dins i fora de l'aula, i com miren de respondre a allò que cada nen i cada nena necessita per aprendre. El programa passa un dia a l'Escola Margalló de Vilanova, un centre únic, plenament inclusiu, on conviuen nens i nenes amb necessitats educatives especials amb alumnes sense dificultats. També en aquest capítol mostren l'experiència de l'aula hospitalària de l'Hospital Maternoinfantil de la Vall d'Hebron, a Barcelona, i de l'equip de mestres que acompanyen cada dia els nens i nenes ingressats, i entren a les aules d'un institut de Barcelona que integra alumnes sords.

En aquest episodi, a més, l'actriu i cantant Dolo Beltrán presenta el professor que va canviar la seva vida quan estudiava per administrativa a l'Escola Pedagogium Cos de Sant Boi: ell va saber trobar les aptituds artístiques que amagava una adolescent difícil, i la va fer comprometre a continuar estudiant. Al seu costat, la Dolo fa una "master class" de cant als alumnes de Secundària de la mateixa escola.

El grafisme del capítol ha tingut la participació de l'Escola Pompeu Fabra de Barcelona.

Anar al contingut