"Silenci?" s'acomiada i publica un llibre commemoratiu dels seus set anys en antena
El magazín de tendències i cultura urbana del 33 diu adéu i treu a la venda un llibre que reuneix gairebé 80 artistes de diferents disciplines que reflexionen sobre el concepte de silenci.
"Silenci?", el magazín de tendències del 33, desapareix. Al cap de set anys en antena, aquest espai cultural, dirigit per Ramon Piqué i presentat per la periodista Bibiana Ballbè, s'acomiadarà de la seva audiència el 23 de desembre i n'emetrà el darrer programa.
Durant aquests gairebé set anys, "Silenci?" ha cobert els camps més diversos de la cultura urbana i les tendències, en manifestacions artístiques com la moda, la publicitat, el disseny, el cinema, l'art, la literatura o la fotografia. També ha deixat espai per als viatges i el que en general es coneix com a "lifestyle".
A través dels seus reportatges i qüestionaris, amb una personalitat pròpia que els ha convertit en un dels signes d'identitat del 33, el programa ha volgut donar veu a creadors consagrats, però també a joves emergents que demostren, amb el seu talent, que hi tenen molt a dir. Aquesta ha estat l'aposta del programa des del principi: una línia editorial que combinés grans noms i titulars de l'escena mundial amb el talent de casa nostra, uns creadors que sovint no tenen un forat als mitjans de comunicació per treure-hi el cap. "Silenci?" també va néixer amb la voluntat de ser aquest forat.
La llista de convidats destacats del programa és llarga i hi inclou noms destacats: realitzadors com Pedro Almodóvar, Woody Allen, Michel Gondry, Chris Cunningham, Roman Coppola i Frank Budgen; dissenyadors com Philippe Starck, David Ruiz, Tom Dixon, Peter Saville o Mark Farrow; artistes com Richard Hamilton, Jordi Labanda, Juanjo Sáez, Gary Baseman i Mark Ryden; fotògrafs com Terry Richardson, Alberto García-Alix, Rankin, Jürgen Teller, Nick Knight, Daniel Riera i Xevi Muntané; músics com The Strokes, REM., Coldplay, Björk, Wilco i Rufus Wainwright, i representants de l'escena catalana com Antònia Font, Mishima, Sanjosex i Mazoni; dissenyadors de moda com Hedi Slimane, Bernard Willhelm, Neil Barret, Raf Simons, Dirk Bikkembergs, Txell Miras i Custo Dalmau; escriptors com Brett Easton Ellis, Adam Thrilwell, Frédéric Beigbeder, Agustín Fernández Mallo, Jaime Baily, Javier Calvo, Ray Loriga i Kiko Amat; i actors, actrius i personatges del món de l'entreteniment com Andreu Buenafuente, Santi Millán, Leonor Watling, Elena Anaya, Paz Vega, Javier Bardem, i un llarg etcètera.
Durant tot aquest temps, el programa, a més, ha procurat treure el cap de la pantalla i sortir al carrer. Ha volgut entrar a les galeries d'art, com quan es va organitzar una exposició a la galeria Iguapop de Barcelona, com a celebració del tercer aniversari, en què alguns dels millors artistes del país van crear una obra "ad hoc" sobre el silenci. O portar una instal·lació com l'"Habitació del Silenci" a diferents festivals de música com el Sónar, el Primavera Sound o el FIB a Benicàssim. A banda de l'emissió setmanal, "Silenci?" sempre ha tingut la voluntat de ser present, físicament, allà on passen coses i on es generen tendències.
"Silenci?" fa soroll amb un llibre
Per això, aprofitant-ne el tancament, "Silenci?" ha demanat als artistes més representatius (gairebé 80) que han passat pel programa que ofereixin la seva visió personal del concepte silenci, en forma de text o imatge. El resultat n'és una panoràmica per a l'últim lustre de la creativitat. Cadascun dels artistes involucrats, alguns dels quals són noms majúsculs de l'art dels nostres dies, ha disposat d'una doble pàgina per cedir o realitzar una obra al voltant del concepte de silenci en la seva disciplina artística corresponent.
D'aquesta manera s'ha volgut replicar al paper un dels principis més importants del programa: que qualsevol artista, famós o anònim, tingués sempre el mateix temps de pantalla. El llibre l'edita l'editorial Actar de Barcelona en tres idiomes: català, anglès i castellà. Es distribuirà per Catalunya, a tot l'Estat espanyol, Europa i els Estats Units.
La publicació compta amb el suport i la col·laboració d'Estrella Damm. El disseny del llibre de "Silenci?", d'unes 400 pàgines, ha estat concebut per l'estudi barceloní Albert Folch Studio, un dels referents i amb més talent de la nova generació de dissenyadors gràfics catalans. La productora catalana Sofa Experience també hi ha aportat el seu gra de sorra amb la creativitat de l'espot viral del llibre.
Durant aquests gairebé set anys, "Silenci?" ha cobert els camps més diversos de la cultura urbana i les tendències, en manifestacions artístiques com la moda, la publicitat, el disseny, el cinema, l'art, la literatura o la fotografia. També ha deixat espai per als viatges i el que en general es coneix com a "lifestyle".
A través dels seus reportatges i qüestionaris, amb una personalitat pròpia que els ha convertit en un dels signes d'identitat del 33, el programa ha volgut donar veu a creadors consagrats, però també a joves emergents que demostren, amb el seu talent, que hi tenen molt a dir. Aquesta ha estat l'aposta del programa des del principi: una línia editorial que combinés grans noms i titulars de l'escena mundial amb el talent de casa nostra, uns creadors que sovint no tenen un forat als mitjans de comunicació per treure-hi el cap. "Silenci?" també va néixer amb la voluntat de ser aquest forat.
La llista de convidats destacats del programa és llarga i hi inclou noms destacats: realitzadors com Pedro Almodóvar, Woody Allen, Michel Gondry, Chris Cunningham, Roman Coppola i Frank Budgen; dissenyadors com Philippe Starck, David Ruiz, Tom Dixon, Peter Saville o Mark Farrow; artistes com Richard Hamilton, Jordi Labanda, Juanjo Sáez, Gary Baseman i Mark Ryden; fotògrafs com Terry Richardson, Alberto García-Alix, Rankin, Jürgen Teller, Nick Knight, Daniel Riera i Xevi Muntané; músics com The Strokes, REM., Coldplay, Björk, Wilco i Rufus Wainwright, i representants de l'escena catalana com Antònia Font, Mishima, Sanjosex i Mazoni; dissenyadors de moda com Hedi Slimane, Bernard Willhelm, Neil Barret, Raf Simons, Dirk Bikkembergs, Txell Miras i Custo Dalmau; escriptors com Brett Easton Ellis, Adam Thrilwell, Frédéric Beigbeder, Agustín Fernández Mallo, Jaime Baily, Javier Calvo, Ray Loriga i Kiko Amat; i actors, actrius i personatges del món de l'entreteniment com Andreu Buenafuente, Santi Millán, Leonor Watling, Elena Anaya, Paz Vega, Javier Bardem, i un llarg etcètera.
Durant tot aquest temps, el programa, a més, ha procurat treure el cap de la pantalla i sortir al carrer. Ha volgut entrar a les galeries d'art, com quan es va organitzar una exposició a la galeria Iguapop de Barcelona, com a celebració del tercer aniversari, en què alguns dels millors artistes del país van crear una obra "ad hoc" sobre el silenci. O portar una instal·lació com l'"Habitació del Silenci" a diferents festivals de música com el Sónar, el Primavera Sound o el FIB a Benicàssim. A banda de l'emissió setmanal, "Silenci?" sempre ha tingut la voluntat de ser present, físicament, allà on passen coses i on es generen tendències.
"Silenci?" fa soroll amb un llibre
Per això, aprofitant-ne el tancament, "Silenci?" ha demanat als artistes més representatius (gairebé 80) que han passat pel programa que ofereixin la seva visió personal del concepte silenci, en forma de text o imatge. El resultat n'és una panoràmica per a l'últim lustre de la creativitat. Cadascun dels artistes involucrats, alguns dels quals són noms majúsculs de l'art dels nostres dies, ha disposat d'una doble pàgina per cedir o realitzar una obra al voltant del concepte de silenci en la seva disciplina artística corresponent.
D'aquesta manera s'ha volgut replicar al paper un dels principis més importants del programa: que qualsevol artista, famós o anònim, tingués sempre el mateix temps de pantalla. El llibre l'edita l'editorial Actar de Barcelona en tres idiomes: català, anglès i castellà. Es distribuirà per Catalunya, a tot l'Estat espanyol, Europa i els Estats Units.
La publicació compta amb el suport i la col·laboració d'Estrella Damm. El disseny del llibre de "Silenci?", d'unes 400 pàgines, ha estat concebut per l'estudi barceloní Albert Folch Studio, un dels referents i amb més talent de la nova generació de dissenyadors gràfics catalans. La productora catalana Sofa Experience també hi ha aportat el seu gra de sorra amb la creativitat de l'espot viral del llibre.

