NOU PROGRAMA

TV3 estrena dimarts "La rentadora" , un recorregut per la història de la publicitat

TV3 estrena dimarts aquest nou programa, una sèrie documental de sis capítols que repassa 50 anys d'història a través de la publicitat.

TV3 estrena dimarts, a les 21.35, "La rentadora", un nou espai que no és ni un programa d'història, ni un programa de publicitat, ni un programa de pur entreteniment, tot i que tots aquests elements es puguin trobar mesclats en una sèrie on, a través dels anuncis, s'intenta reflectir els canvis socials que s'han viscut en els últims 50 anys.

La nova producció del Departament de Documentals Educatius i Nous Formats, dirigida per Jordi Viader, és el resultat d'un gran treball de recerca que ha permès a l'equip del programa crear un documental diferent i ple de sorpreses.

En la presentació de la nova oferta televisiva, Jordi Viader ha explicat que "per a la realització del programa s'ha treballat amb una àmplia base documental d'espots". En total, els responsables de "La rentadora" han visionat prop de 5.000 espots, dels quals van seleccionar-ne més de 400. Aquests, són els que s'han utilitzat en el conjunt dels sis capítols que conformen la sèrie.

A més, hi ha hagut una recerca complementària. En el programa s'han entrevistat 33 homes i dones d'edats i sectors professionals diversos. Uns són personatges populars (actors, esportistes, cuiners...) que ens donen la seva opinió com a consumidors i testimonis d'una època concreta. Altres, professionals de la publicitat, que aporten una mirada més experta però sense deixar de banda el referent social.

Per Carme Basté, directora de Programes i subdirectora de TVC, aquest és, precisament, el tret diferencial de la sèrie, "el punt afegit de l'anàlisi de la societat a través dels anuncis i l'aportació informativa que fan els diferents personatges que hi participen".

"La rentadora" s'estructura en sis capítols temàtics: les coses de la llar, l'automòbil, menjar i beure, bellesa i salut, el Nadal i coses d'ahir i d'avui, una mena de petit calaix de sastre on es barregen productes que han desaparegut de la publicitat televisiva, com ara els cigarrets, amb altres que han irromput els últims anys amb força, com ara els mòbils.

Miquel Garcia, director del Departament de Documentals, Educatius i Nous Formats, ha destacat la feina realitzada per l'equip de la sèrie i ha matisat el perquè del seu títol. "Les enquestes de fa anys deien que l'objecte de consum que la gent més valorava era la rentadora, segurament pel canvi que va suposar per a les àvies i les mares que rentaven la roba a mà. A més, vam tenir en compte aquesta imatge que té la rentadora de donar voltes a les coses".

Un arxiu online amb més de 2.000 anuncis

Paral·lelament a l'estrena, es posa en marxa la nova web del programa. A www.larentadora.cat es mostrarà un arxiu de més de 2.000 anuncis que han servit de fons documental per a l'elaboració del programa.

Classificats en 58 categories, es poden veure anuncis que reflecteixen l'evolució de la publicitat televisiva a Espanya en els últims 50 anys i que, per raons d'espai, no han tingut cabuda en el programa de televisió.

A més, a la web es mostraran diversos fragments de les entrevistes que el programa ha fet a destacats publicistes, com Lluís Bassat, Joaquín Lorente o Leopold Pomés.


Anar al contingut