La cadena més vista

TV3 lidera les audiències del mes de maig

La cadena més vista el mes de maig a Catalunya ha estat TV3, que ha obtingut un 13,6% de quota de pantalla, amb un avantatge d'1,2 punts respecte a Tele 5, que ocupa el segon lloc.

TV3, amb el 13,6% de quota que ha obtingut el mes de maig, aconsegueix un creixement de nou dècimes respecte als resultats d'audiència de l'abril.Aquests resultats fan que la cadena catalana superi per 1,2 punts d'avantatge Tele 5, i que es distanciï 2,2 punts d'Antena 3. TV3 ha estat la cadena més vista 14 dies del mes de maig i també lidera el rànquing dels programes més vistos, amb un total de 20. Per la seva banda, el canal Esport3 aconsegueix una quota de l'1,6%, fa el millor resultat des del mes de maig del 2013 i iguala el seu rècord històric mensual. El canal Super3/33 se situa en l'1,7%, mentre que el 3/24 continua liderant l'audiència dels canals informatius especialitzats. 

Aquests resultats es fonamenten en una programació que situa produccions pròpies i de tots els gèneres entre els programes més vistos. Una mostra d'això és la bona acollida, tant qualitativa com d'audiència, que han tingut les transmissions esportives i els programes especials, concretament el dedicat a les eleccions europees, o "Después de Dios, Muñoz", un "30 Minuts". En l'àmbit de l'entreteniment, "Polònia", "Crackòvia" i "APM?", a més del "Zona Zàping", continuen sent valors segurs i opcions preferides de l'audiència catalana. 

La transmissió de la pròrroga de la final de la lliga de Campions, amb 957.000 espectadors de mitjana i una quota del 30%, ha estat el programa més vist de TV3. Les transmissions del Mundial de Fórmula 1 continuen sent l'opció preferida dels espectadors catalans en aquesta especialitat esportiva. El Gran Premi de Mònaco va tenir 584.000 espectadors de mitjana i una quota del 26,3%.
 Els Telenotícies han liderat el rànquing de programes més vistos un total de 17 dies. D'aquests 17, 14 ho han fet en dies feiners: 4, l'edició del "Telenotícies Vespre", i 10, la del "Telenotícies Migdia". Pel que fa als del cap de setmana, l'edició del migdia ha liderat el rànquing 3 dies. Els telenotícies s'han situat entre els programes més vistos del mes i ocupen la dotzena ("TN Migdia"), tretzena  ("TN Cap de Setmana Vespre"), catorzena ("TNVespre"), i vint-i-tretzena posicions, ("TN Cap de Setmana Migdia")  i novena  posicions, amb quotes mitjanes entre gairebé el 22 i el 30%.
Cal fer esment dels especials dedicats a les eleccions al Parlament Europeu. En el cas de l'especial de la nit electoral, "E14: eleccions europees", a més de liderar l'audiència del dia es va situar com a onzè programa més vist del mes. El programa "E 14: Eleccions Europees" va tenir una audiència mitjana de 681.000 espectadors i una quota del 21,8%.
Un altre dels programes informatius a destacar és l'especial del "30 Minuts", "Después de Dios, Muñoz", dedicat a la figura de l'empresari Julio Muñoz Ramonet. Aquesta emissió va liderar l'audiència del dia amb 599.000 espectadors i una quota del 18,1, i es va situar com a divuitè programa més vist del mes.
L'entreteniment també hi ha tingut un paper destacat. "Polònia" ha estat el novè programa més vist, amb una mitjana de 714.000 espectadors; "Crackòvia", quinzè, amb 643.000 espectadors de mitjana; i "El foraster", en el lloc vint-i-ú, amb els 575.000 espectadors que van seguir el capítol dedicat a Llafranc. 

Per franges horàries, TV3 ha mantingut el liderat en les de més consum televisiu, matí, migdia, sobretaula i "prime time", amb programació de producció pròpia i de gèneres diversos: magazins, ficció, documentals i concursos. D'aquestes franges, i a més dels telenotícies, destaquen "Els matins", "La Riera", "Divendres", "El gran dictat", o els ja esmentats "Crackòvia", "APM?" i "Polònia".
 
TV3, líder en la valoració qualitativa del panell de l'empresa GFK

En el panell de l'empresa GFK, TV3 ha tingut aquest mes de maig una valoració global de 8,2, torna a ser la cadena generalista més ben valorada i supera en dos punts la segona, La Sexta, que obté dues dècimes menys (8,0). 
 TV3 manté el lideratge en el rànquing de credibilitat i confiança dels informatius diaris, aquest mes de maig i aconsegueix el lideratge en el rànquing dels informatius diaris més imparcials i objectius. TV3 situa molts dels seus programes entre els que reben una valoració superior a 8. S'ha de destacar la valoració que han rebut dos documentals emesos aquest mes de maig: "Deixa'm viure" (8,6) i "Una línia fina" (9,1), tots dos protagonitzats per Kilian Jornet. La gala "Elecció del català de l'any" va tenir una valoració de 8,0. Destaca també la bona valoració dels especials dedicats a les eleccions europees. "El debat" va rebre una valoració de 7,7, mentre que el programa informatiu de la nit electoral "E 14: Eleccions Europees" va obtenir un 7,9.
 
Altres programes de TV3 amb nota superior a 8.0 han estat: "Espai terra", 9,1; "El medi ambient", 8,9; "Òpera en texans", 8,8; "El gran dictat", 8,7;  "Veterinaris" i "30 minuts", 8,6; "Els matins", "La fórmula", "El gran gran dictat", "Polònia" i "El foraster", 8,5; "Sense ficció", "TN Cap de Setmana Migdia", "Telenotícies Comarques", "Afers exteriors", i "Divendres", tots ells amb 8,3; i ".CAT" i "TN Cap de Setmana Vespre", amb 8,2.
 
Els programes del 33 més destacats en el rànquing qualitatiu són: "Quèquicom" (8,9); "Cronos" (8,6); "Retrats" (8,5) i "La Riera" (7,9).
 
Les notícies i els vídeos amb temàtica esportiva són els més visitats a la xarxa

Els vídeos de les notícies  lideren el nombre de visitants únics a internet amb més de 300.000 visitants únic i 530.000 visualitzacions. "La Riera" té durant aquest mes de maig més de 113.000 visitants únics, que han fet més de 563.000 visualitzacions dels capítols de la telenovel·la. "Hat Trick Barça" s'ha situat en tercera posició i supera els 62.000 visitants únics, que han fet 81.000 visualitzacions.
 
Els vídeos relacionats amb la temàtica esportiva o amb el món de l'esport han estat els que han rebut més visites aquest mes de maig. El vídeo amb més visitants únics és el de la reacció del directiu del Barça Jordi Moix, quan el Getafe empata a dos gols amb el Barça. Aquest vídeo ha rebut més de 40.000 visitants únics, amb 44.000 visualitzacions. En segon lloc, el vídeo del casament Pep Guardiola, que en tan sols tres dies va tenir més de 35.000 visitants únics i més de 38.000 visualitzacions.

 
Anar al contingut