Audiències

TV3, nou mesos seguits com a líder

TV3 és líder 17 dels 31 dies del mes de març i lidera el rànquing dels 40 programes més vistos, amb un total de 21, dels quals 12 entre els 15 primers.

TV3 manté el seu liderat absolut i fa ja nou mesos seguits que és la cadena més vista a Catalunya, després de les dades d'audiència del març, en què ha tingut el 13,3% de quota, ha tret més de dos punts d'avantatge a la segona cadena classificada en el rànquing i ha estat líder 17 dels 31 dies del mes. Les dades del març han estat condicionades pel període vacacional de l'última setmana, que, entre altres, ha causat un descens del consum de televisió de 13 minuts per persona i dia en relació amb el mes anterior, amb un total de 259 minuts, i un desplaçament de l'audiència cap a la programació infantil, que en el cas del canal Super3/33, ha pujat dues dècimes. El liderat absolut de TV3 es dóna  també en el rànquing de programes, on aquest març ha situat 21 entre els 40 més vistos.  Finalment, i pel que fa a la valoració qualitativa, cal destacar que TV3 manté al març un notable alt, amb un 8.0.

Segons dades de Kantar Media, TV3 ha estat líder al març, amb el 13,3% de quota i 2,2 punts més que Antena 3, la segona cadena classificada en aquest rànquing, amb l'11,1%. En tercer lloc s'ha situat Tele5, amb el 10,2%, i en el quart, TVE, amb el 7,4%. En el cinquè, La Sexta, amb el 5,8%; en el sisè, Cuatro, amb el 5,5%; en el setè, les cadenes temàtiques de pagament, amb el 4,7%, i en el vuitè, 8TV, amb el 3,4%. Per la seva banda, La 2 ha obtingut el 2,0% i el Super3/33, l'1,7%.

El liderat de TV3 d'aquest març, en què ha estat la cadena més vista un total de 17 dels 31 dies del mes, s'ha basat en els bons resultats d'audiència de produccions pròpies de diversos gèneres i de les transmissions esportives, i en el liderat indiscutible dels "Telenotícies", diaris i de cap de setmana. Els telenotícies diaris han liderat el rànquing de programes un total de 20 dies: 8 dies el "Telenotícies migdia; 3 dies el "Telenotícies vespre"; 5 dies el "Telenotícies cap de setmana vespre", i 4 dies el "Telenotícies cap de setmana migdia". A més, les dues edicions de diari i de cap de setmana s'han situat entre els 14 programes més vistos, i les seves mitjanes de quota s'han situat entre el 18,4 i el 29,8%.

Per franges horàries, TV3 ha mantingut el liderat en les de matí, migdia, sobretaula i "prime time", i ha guanyat la de matinada, amb programació de producció pròpia i de gèneres diversos: magazins, ficció, documentals i transmissions esportives.

D'aquestes franges, i a més dels telenotícies, es pot destacar: "Els matins", amb 6 hores ininterrompudes d'emissió i una mitjana mensual de 115.000 espectadors i el 16,9% de quota; "Cuines", amb una mitjana mensual de 522.000 espectadors i el 25,1% de quota; "La Riera", amb una mitjana mensual de 491.000 espectadors i el 24,7% de quota; "Divendres", amb una mitjana mensual de 240.000 espectadors i el 14,7% de quota; "El gran dictat", amb una mitjana mensual de 245.000 espectadors i el 10,6% de quota; "Crackòvia", amb una mitjana mensual de 707.000 espectadors i el 20,8% de quota; "Polseres vermelles", amb una mitjana mensual de 618.000 espectadors i el 19,5% de quota; els partits de la Champions, amb una mitjana d'1.281.000 espectadors i el 35,9% de quota; "Sense ficció", amb una mitjana de 474.000 espectadors i el 14,7% de quota; "APM?", amb una mitjana de 613.000 espectadors i el 19% de quota; "Lletra petita", amb una mitjana de 359.000 espectadors i el 12,3% de quota; "Veterinaris", amb 598.000 espectadors de mitjana i el 18,9% de quota;  "Polònia", amb 582.000 espectadors de mitjana i el 18,7% de quota; "Zona zàping", amb 462.000 espectadors de mitjana i el 15,8% de quota; i "La gran pel·lícula", amb una mitjana de 392.000 espectadors i el 14,6% de quota.

Pel que fa a la programació del cap de setmana cal destacar les audiències de: "Hat-trick Barça" del dissabte, amb 374.000 espectadors de mitjana i el 13,4% de quota; la transmissió de la cursa de Fórmula 1, amb 251.000 espectadors de mitjana i el 32,2% de quota; "30 minuts", amb una mitjana de 450.000 espectadors i el 13,9% de quota; "APM? Extra", amb 447.000 espectadors de mitjana i el 20,9% de quota; i "Tarda de cine", amb 231.000 espectadors de mitjana i l'11,1% de quota.

Per la seva part, els dos canals temàtics de TVC mantenen el liderat en els seus àmbits respectius. El canal de notícies 3/24 ha tingut l'1,2% de quota i el canal Esport3, l'1,1%.

12 programes de TV3, entre els 15 primers del rànquing dels 40 més vistos

Pel que fa al rànquing dels quaranta programes més vistos, TV3 manté el liderat, amb 21, dels quals 11 entre els 15 primers del rànquing. Les altres cadenes que han col·locat programes entre els quaranta més vistos són: Antena 3, amb 9; TVE, amb 4; Tele5, amb 3; Cuatro, amb 2, i La Sexta, amb 1.

Els 12 programes de TV3 que s'han situat entre els 15 més vistos són: el partit de tornada dels vuitens de final de la Champions Barça-Milan, emès el dia 12, que ha estat el programa líder absolut del mes, amb una mitjana d'1.730.000 espectadors i el 47,2% de quota; "Crackòvia", en el tercer lloc; "Polònia", en el cinquè lloc; el "Telenotícies migdia", en el sisè lloc; "Veterinaris", en el setè lloc; el "Telenotícies vespre", en el novè lloc; "Polseres vermelles", en el desè lloc; "Zona Champions", en l'onzè lloc; el "Telenotícies cap de setmana vespre", en el dotzè lloc; "APM?", en el tretzè lloc; el "Telenotícies cap de setmana migdia", en el catorzè lloc; i el reportatge del programa "30 minuts" "Made in China", en el quinzè lloc.

Els altres 10 programes de TV3 que han tingut lloc en el rànquing dels quaranta més vistos són: "La Riera", en el lloc número 16; "Zona zàping", en el lloc número 17; el documental "Avi, et trauré d'aquí!", del programa "Sense ficció", en el lloc número 19; la gran pel·lícula "Ressaca a Las Vegas", en el lloc número 21; "APM? Extra", en el lloc número 23; el "Telenotícies comarques", en el lloc número 25; "Lletra petita", en el lloc número 28; la pel·lícula "A la vall d'Elah", en el lloc número 29, i "Hat-trick Barça", en el lloc número 33.

Alta valoració qualitativa del panel de l'empresa GFK per a TV3 i el 33

Finalment, en relació amb la valoració qualitativa de la programació, en el panel de l'empresa GFK, TV3 ha tingut aquest març una valoració global de 8.0. Les altres cadenes generalistes tenen la valoració següent: La Sexta, un 8.0; Cuatro, un 7.8; Antena 3 i TVE, un 7.6; i Tele5, un 7.4. Per la seva part, La 2 lidera el panel, amb un 8.5, seguida a només una dècima, un 8.4, del Super3/33.

TV3 aconsegueix un índex qualitatiu mínim de 8.0 en els grups de persones fins als 65 anys, edat a partir de la qual l'índex baixa al 7.3. El grup que millor la valora és de les persones entre els 35 i els 44 anys, que li donen un 8.2. Pers sexes, les dones li concedeixen un 8.2 i els homes, un 7.9.

Per la seva part, el 33 lidera tres grups: el de les persones més joves, fins als 25 anys, el d'entre 45 i 54 anys, i el de les dones.

Molts programes de TV3 han estat valorats qualitativament per sobre del 8.0, aquest març: "Sense ficció", "La Riera", "Polseres vermelles", El medi ambient", i "Àgora" (8.5); "Lletra petita", "Espai Terra", "Polònia", el partit de la Champions, "30 minuts" i "Veterinaris" (8.4); "APM?" (8.3); "Els matins" i les transmissions de les curses de Fórmula 1 (8.2); "El gran dictat", Zona zàping", "Crackòvia" i els "Telenotícies vespre" i "Telenotícies  cap de setmana migdia" (8.1).

Pel que fa al 33, els programes que han estat valorats qualitativament per sobre del 8.0 són: "Singulars" (8.9), "Segle XX", "Quèquicom" i "Valor afegit" (8.7).
Anar al contingut