Segona temporada

TV3 presenta els nous capítols d'"Export.cat"

S'ha presentant en roda de premsa la nova entrega del programa, que explora les vivències diàries de diverses persones a través del fil conductor de productes agroalimentaris de qualitat procedents de Catalunya, i que en aquesta nova temporada ens portarà a països com Singapur, Brasil o Itàlia.

TV3 estrena aquest dissabte 30 de juliol, a les 20.30, la segona temporada d'"Export.Cat", una sèrie documental de 25 minuts que encreua les vides de ciutadans separats per milers de quilòmetres i amb referents culturals molt allunyats i proposa a l'espectador un viatge intercultural per Catalunya i la resta del món. Productes gastronòmics catalans de qualitat en són els responsables.

Aquest programa, una iniciativa de Promotora d'Exportacions Catalanes (PRODECA), empresa pública del Departament d'Agricultura, és una producció de TV3 i Catarsi TV. S'emetrà cada dissabte i diumenge a les 20.30 hores.

S'ha presentat a l'auditori del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural de la Generalitat de Catalunya, amb l'assistència del conseller Josep M. Pelegrí; la directora de TV3, Mònica Terribas, i la cap d'Entreteniment de TV3, Cristina Muñoz Clotet.

A l'acte, també hi han assistit el director general d'Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries, Domènec Vila, i el director general de Prodeca, Fernando Bienert, i també els representants dels patrocinadors del programa, la vicepresidenta segona de la Diputació de Lleida i vicepresidenta de l'Institut d'Estudis llerdencs, Rosa M. Perelló; el vicepresident segon de la Diputació de Barcelona, Ferran Civil; la gerent de l'Àrea de Mercats Internacionals d'ACC1Ó, Núria Austrich, i el president d'Actel, Ramon Brualla.

Mònica Terribas ha explicat que aquest programa "ens permet donar a conèixer allò que produeix el nostre sector primari, des que produïm una ametlla fins que la fem arribar a l'altra punta de món". Ha assegurat que "cada vegada que es programa un projecte de país estem davant d'un repte" i ha parlat d'"èxit" de la primera temporada "perquè la competència aposta per uns altres continguts." La directora de TV3 ha assenyalat que l'objectiu de l'espai és "difondre una realitat molt positiva que té Catalunya i enfortir-la encara més."

Cristina Muñoz Clotet s'ha centrat en l'estructura d'"Export.Cat": "són les persones les que acompanyen el producte, les que el fan, les que el distribueixen i les que el consumeixen." Ha incidit en el fet que el programa mostra "el camí que fan els productes catalans fins que arriben a altres països". En aquest sentit ha revelat que és sorprenent veure com en alguns destins "els productes es consumeixen de maneres diferents a com ho fem nosaltres", i ha assegurat que tot plegat s'explica d'una manera "rigorosa, però alhora amena i àgil".

Ramon Brualla ha parlat de la qualitat dels productes que exporta Catalunya i n'ha destacat la fruita: "Tenim una fruita que té els millors sucres del món."

Els representants de les diputacions s'han afegit a la satisfacció general de tenir la finestra per "promocionar els nostres productes" -ha dit Ferran Civil-. "És una manera de lluitar contra la crisi i d'ajudar la nostra gent". I Rosa M. Perelló, per la seva banda, també ha destacat que el programa és una forma perquè "els ciutadans coneguin el que tenim aquí".

El conseller d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural de la Generalitat de Catalunya, Josep M. Pelegrí, ha tancat l'acte fent un reconeixement a la feina feta per l'anterior govern. Ha dit que el repte del sector és "fer productes de gran qualitat que siguin competitius per a un món global", i que això "és el que explica aquest programa", un programa, d'altra banda, amb el qual assegura que "la televisió pública està fent la seva funció".

Pelegrí ha donat algunes dades, com ara que l'agroalimentari és un sector "de referència", que proporciona "un 20% d'ocupació", que representa el "22,1% de volum de negoci" i suposa el 15,7% del negoci de la indústria catalana. També ha explicat que es tracta del sector "que més tard ha entrat en la crisi i el que més ràpid en surt", afavorint que no hi hagi deslocalització.

Finalment, el conseller està convençut que l'aposta és donar a conèixer els nostres productes per donar-los valor: "No s'estima allò que no es coneix", ha afirmat.
Anar al contingut