SILENCI?

Txell Bonet respon el qüestionari de "Silenci?"

Aquest dimecres, a "Silenci?", "Storytelling", Elijah Wood, Bernard Wilhelm i la conductora del "Cabaret Elèctric".

Aquest dimecres, a "Silenci?":

La conductora del Cabaret Elèctric respon el qüestionari


La periodista Txell Bonet obre cada nit les portes del "Cabaret elèctric", el magazín cultural que condueix diàriament a l'emissora iCat fm, i que també es pot escoltar i veure per internet. Un programa per a gent que, com ella, toca de peus a terra però té el cap als núvols. Buscadora incansable d'històries sorprenents i de talents emergents, aquesta fan de la cultura francesa que ha viatjat per mig món desvela en aquest qüestionari de "Silenci?" els seus últims descobriments.

Bernard Wilhelm, la ment més estrambòtica de la passarel·la

El dissenyador Bernard Willhelm va canviar la ciutat alemanya d'Ulm per Anvers perquè es va enamorar, i Anvers per París per convertir-se en un dissenyador de moda de culte. Excèntric i exòtic, Willhelm està obsessionat amb els mitjons, els dinosaures, les plantes carnívores i els superherois. Des que el 1999 va debutar a la passarel·la de París, s'ha guanyat a pols l'etiqueta de controvertit i artistes com Björk han lluït els seus models. A l'entrevista que "Silenci?" ha fet al dissenyador al seu estudi de París, explica per què ha fitxat una estrella del porno francesa com a imatge de la seva última col·lecció, i per què necesita despullar-se per sentir-se lliure.

L'actor Elijah Wood, un negat de les mates i fan dels Stone Roses

El rostre d'Elijah Wood està estretament lligat al personatge de Frodo que va interpretar a la popular trilogia d'"El senyor dels anells". Però aquest actor nord-americà ha tingut la intuïció de no quedar-se relegat a la categoria dels exnens prodigis que no saben com créixer dins del negoci cinematogràfic. Wood ha participat en films tan eclèctics com "Todo està iluminado", "Sin City" o "Miércoles de ceniza", i ara és el nou protagonista del thriller matemàtic d'Álex de la Iglesia, "Los crímenes de Oxford". Elijah Wood explica en el qüestionari de "Silenci?" la seva devoció per bandes com Radiohead i The Stone Roses, descobreix l'exitosa novel·la d'Audrey Niffenegger, "The time traveller's wife", i confessa la seva poca habilitat real amb les matemàtiques.

El recurs de les marques per convertir-se en un èxit

Per què recordem anuncis de memòria i n'oblidem d'altres en un instant? Per què hi ha polítics que convencen i d'altres que no inspiren confiança ni a les seves mares? Per què hi ha personatges de reputació dubtosa que ens cauen tan bé? La resposta rau en la història que s'explica. Convertir simples dades en emocions que ens provoquin empatia és la base de l'"storytelling". És una tècnica tan vella com l'anar a peu: es tracta d'explicar contes per vendre idees o productes. Convertir una marca, un famós o un polític en un relat ha esdevingut l'eina clau de la comunicació dels nostres dies. Això és el que explica l'estratega de comunicació Antonio Núñez en aquest reportatge de "Silenci?".
Anar al contingut