Unportal, guia per triar carrera universitària
Aquest vídeo ha sortit al Telenotícies Migdia, ja que avui comença el període d'inscripció per a la selectivitat d'aquest any, que es farà el 8, 9 i 10 de juny
Carol Biosca i Jordi Casabella són periodistes, especialitzats de fa anys en temes d'ensenyament. Coneixen de prop el sistema educatiu català i les seves mancances i van detectar que un dels punts febles era, precisament, la informació que arribava als futurs universitaris, poca, confusa i dispersa.
Per això van decidir investigar totes les dades disponibles i aplegar-les en una sola web: Unportal.cat.
Aquests dies visiten pares, professors i alumnes per donar a conèixer la seva iniciativa. I per allà on passen recullen dubtes com aquests.
Alumnes d'institut pregunten:
"Es pot entrar a la Universitat amb una nota de tall inferior a 5?"
"M'agradaria saber la diferència entre els màsters oficials i els propis."
"Podem saber les assignatures que es cursen en anglès?"
"Es pot saber el que costa ingressar en cada carrera i el que guanyen els graduats."
Unportal.cat respon a totes aquestes preguntes i a moltes més. Ofereix tots els detalls de la nova selectivitat. Dóna opció de conèixer preus, places, notes de tall o assignatures dels més de 450 graus que es poden estudiar a les dotze universitats catalanes. Té un buscador que permet comparar fins a tres titulacions alhora. I ofereix deu classificacions d'aspectes clau, per saber quins són els graus amb menys abandó, on es troba feina abans, on es guanya més o quins són més valorats pels estudiants. La web, és, sobretot, una eina per poder triar amb coneixement de causa i tenir més opcions d'encertar-la.
Jordi Casabella, cofundador d'Unportal.cat, ens diu que "la falta d'informació i d'orientació és causa d'abandonament dels estudis: Nosaltres pensem que aquesta eina pot contribuir a combatre el fracàs, en el sentit que proporciona informació que ajuda a prendre decisions.
El Jordi i la Carol tenen la intenció de dedicar-se de ple a la seva web, que és gratuïta i es finança amb publicitat, i d'actualitzar-la amb noves dades i, més endavant, ampliar-la a tot l'espai universitari espanyol.