AENA cedeix en exclusiva a Iberia la nova terminal de Madrid-Barajas i reubica Spanair a la T1
AENA, l'ens públic que gestiona els aeroports espanyols, ha cedit a Iberia i als seus socis internacionals d'Oneworld la nova terminal de Barajas, la T-4. Aquesta adjudicació rectifica la que va prendre l'anterior govern del PP i que va ratificar quan ja estava en funcions i que repartia l'ampliació de Barajas entre Iberia i Spanair. Ara, Spanair, s'haurà de reubicar a la terminal T-1. Air Europa, la tercera gran companyia que opera a Barajas, farà servir la terminal 3 i una part de la T-2.
2 min
El consell d'administració d'Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA) ha decidit adjudicar la nova terminal T4 i el seu satèl·lit T4-S de l'aeroport de Madrid-Barajas a Iberia i a les seves sòcies de l'aliança aèria Oneworld i reubicar Spanair i les companyies de Star Alliance a la terminal T1, revocant així els acords adoptats el 30 de juny del 2003 i el 31 de març del 2004 per l'anterior equip de l'ens gestor dels aeroports espanyols. En una reunió extraordinària, el consell d'administració d'AENA ha decidit reservar el 90% dels espais ara repartits de la nova terminal a Iberia, la seva franquiciada Air Nostrum i les companyies aèries de Oneworld que operen a Barajas: British Airways, American Airlines, LanChile, AirLingus i Finnair. L'espai restant distribuït de la T4 es destinarà a les aerolínies no integrades en cap aliança internacional però amb acords comercials amb Oneworld, mentre que un 25% de la nova terminal quedarà disponible per a futurs creixements de trànsit. Al costat de Spanair hi haurà a la terminal T1 les companyies de l'aliança Star Alliance que operen a Barajas: Lufthansa, SAS, Air Canada, Austrian Airlines, British Midland, LOT, Singapore Airlines, Thai Airways, United Airlines, US Airways i TAP. Els directius d'AENA justifiquen el canvi per poder evitar saturacions en un futur sense que calguin noves inversions i també per reduir al mínim els temps de connexions entre terminals. L'adjudicació de la nova terminal de Barajas en exclusiva a Iberia i als seus socis internacionals portarà polèmica ja que les altres aerolínies espanyoles, encapçalades per Spanair, havien exigit al Ministeri de Foment que no s'atorgués en exclusiva a cap companyia el nou espai.