Air France portarà agents armats en alguns dels vols, tot i l'oposició dels sindicats de pilots
L'Associació Internacional pel Transport Aeri i diversos sindicats de pilots han manifestat la seva oposició a la presència d'agents armats als avions, mesura que Washington exigeix en vols internacionals als Estats Units per lluitar contra l'amenaça terrorista. Els pilots espanyols també s'oposen frontalment a la presència de policies armats als avions perquè ho consideren un perill. No obstant, dos dels països que ja han posat en pràctica la mesura, França i Austràlia, han subratllat que les bales d'aquests agents no poden danyar el fuselatge de l'aparell ni ferir de gravetat els passatgers.
3 min
El secretari d'estat de Transports francès, Dominique Bussereau, ha confirmat la presència d'agents armats d'un cos d'elit de la Gendarmeria a bord d'alguns vols d'Air France. En aquest període de màxima seguretat, "certs vols molt sensibles són objecte d'especial vigilància", ha dit responsable de Transports, que ha afegit: "Aquesta situació durarà mentre tinguem amb els nostres amics nord-americans la mateixa avaluació d'una amenaça real en els vols amb destinació als Estats Units o en certs vols procedents d'aquest país." No obstant, Bussereau ha assenyalat que els agents estan equipats amb armament "adaptat", que "no por causar danys" als avions ni al fuselatge. L'Associació Internacional pel Transport Aeri i diversos sindicats de pilots han manifestat la seva oposició a la presència d'agents armats als avions, mesura que Washington exigeix en vols internacionals als Estats Units per lluitar contra l'amenaça terrorista. Crítics amb la mesura, han alertat sobre les conseqüències perilloses que per a passatgers i tripulants podria tenir un tiroteig dins d'una aeronau. Agents del grup d'Intervenció de la Gendarmeria Nacional (GIGN) francesa viatgen en certs vols d'Air France amb destinació als Estats Units des del dia 23. A petició de Washington, que parlava del risc d'un atemptat terrorista, sis vols d'aquesta companyia entre París i Los Angeles es van anul·lar el dia de Nadal i la vigília. "El personal armat no és regla. És una excepció", ha dit el secretari d'estat de Transports francès, que ha recordat que des dels atemptats de l'11 de setembre de 2001 als EUA, Air France ha tingut agents de seguretat no armats en els seus avions. Per la seva banda, fonts governamentals australianes han especificat que les bales que porten els policies en els avions no poden travessar el fuselatge de l'aparell ni ferir greument els passatgers. De fet, les forces de seguretat aèria estan presents des de fa dos anys a les línies interiors australianes. No obstant, van començar a operar en vols de la companyia Qantas entre Austràlia i Singapur la setmana passada. El Sindicat Espanyol de Pilots de les Línies Aèries està en contra de portar armes a bord dels avions, perquè considera que només serviria per afegir un factor de risc que pot portar nombrosos problemes, i recorda que hi ha mesures més adequades per garantir la seguretat. També han alertat del perill que suposaria que la mesura s'apliqués de manera immediata perquè "no hi hauria temps de preparar els agents".