Comencen a funcionar les polèmiques àrees verdes d'aparcament al centre de Barcelona
A partir d'avui, Barcelona compta amb 10.000 noves places d'aparcament per les quals s'haurà de pagar. Es tracta de les conegudes com a àrees verdes, unes zones d'aparcament destinades als residents que deixa els districtes de Ciutat Vella -excepte la Barceloneta- i de l'Eixample sense llocs lliures per aparcar al carrer. Les noves places només seran gratuïtes de vuit del vespre a vuit del matí els dies laborables, els diumenges i el mes d'agost. La mesura ha rebut les protestes d'alguns veïns, els recels d'ERC i les crítiques de l'oposició a l'Ajuntament de Barcelona.
3 min
Avui entren en funcionament les polèmiques àrees verdes d'aparcament per a residents a Barcelona. La iniciativa deixarà els districtes de Ciutat Vella -excepte la Barceloneta- i de l'Eixample sense llocs lliures per aparcar al carrer. L'Ajuntament ha repartit 75.000 distintius que acrediten els vehicles dels veïns de les àrees verdes, que funcionaran de dilluns a divendres entre les vuit del matí i les vuit del vespre. Els residents pagaran 20 cèntims al dia o un euro a la setmana i hi podran estar estacionats un màxim de set dies. Els no residents pagaran 2,75 euros l'hora i l'estacionament estarà limitat a una hora o dues, segons les places. S'han delimitat set zones diferents. La primera correspon a Ciutat Vella, on s'han marcat 900 llocs on només podran aparcar els veïns. A l'Eixample hi ha 1.200 places verdes, dividides en sis zones diferents, on podran aparcar tant els veïns com els que no ho són. A la zona entre el passeig de Sant Joan i el carrer Urgell, els no residents també hauran de pagar els dissabtes entre les vuit del matí i les vuit del vespre. El repintat dels carrers ha servit, a més, per crear 1.500 noves places de zona blava i 3.000 per a motos. Segons el govern municipal, l'àrea verda servirà per millorar la mobilitat al centre de Barcelona i per facilitar l'aparcament als veïns. Segona fase d'implantació A aquesta regulació de l'aparcament li seguirà una segona fase a partir de l'1 d'octubre, que inclourà la Barceloneta i els districtes de Sants-Montjuïc, les Corts, Sarrià-Sant Gervasi, Gràcia, Horta-Guinardó i algunes àrees de Sant Martí i Sant Andreu. Nou Barris, on "no es donen les condicions d'atracció que justifiquen el desplegament d'aquesta eina", en paraules del regidor de Mobilitat i Seguretat de l'Ajuntament de Barcelona, Jordi Hereu, serà l'únic districte de la ciutat en què no s'implantarà l'àrea verda. Mesura recaptatòria Aquesta mesura, amb la qual l'equip de govern municipal pretén desincentivar l'ús del vehicle privat, ha aixecat una creixent oposició entre alguns veïns, sobretot dels barris de la Sagrada Família i del Born, els grups de l'oposició -CiU i PPC- i clubs d'automobilistes com el Comissariat Europeu de l'Automòbil (CEA), i a més a més, les reserves d'ERC, un dels socis de govern. El PP ha batejat l'àrea verda amb la sigla ZP, que, en aquest cas, vol dir "zona de pagament". Hereu ja ha anunciat que "actuarem amb contundència" i "serem estrictes" amb els conductors que aparquin incorrectament fora de l'àrea verda.