Comerciants i restauradors de Cadaqués, indignats per la caiguda de la xarxa ADSL i de telefonia mòbil
La caiguda des de divendres de la xarxa d'ADSL i de telefonia mòbil 3G de Movistar a Cadaqués perjudica de forma greu el sector turístic i comercial de la població de l'Alt Empordà.
El sector de restauració i comerç de Cadaqués diu que aquest problema el tenen quatre o cinc vegades l'any. Els comerciants consideren que és inacceptable que Telefònica encara no els hagi donat una solució definitiva i denuncien que, en el rerefons del problema, hi ha un contenciós entre la Generalitat i Telefònica. Acusen l'Administració i la companyia telefònica de no moure fitxa per fer el canvi de la xarxa de cable tradicional a la de fibra òptica.
Cadaqués viu aquests dies d'estiu del turisme, tan nacional com de l'estranger. Ara molts hotels no poden confirmar ni supervisar les peticions d'allotjament que reben per internet. Els restaurants i bars no poden facturar els clients que volen pagar amb targeta de crèdit les consumicions. Les botigues també acumulen un munt de factures de clients que, des de divendres, no han pogut fer el pagament de les compres amb targeta. Alguns turistes han marxat a altres poblacions que sí que disposen de xarxa telefònica i internet.
L'avaria també afecta els caixers automàtics i molts usuaris han hagut de marxar a altres poblacions per poder treure diners en efectiu de les seves entitats bancàries.
Els restauradors i botiguers de Cadaqués denuncien que aquest problema amb la companyia telefònica ha perjudicat greument la seva economia. En especial perquè ha passat en cap de setmana, que és quan es concentra el gruix dels intercanvis comercials a aquesta població costanera.
