Demanda milionària contra Apple als EUA per l'assistent de wifi de l'iPhone 6
Apple s'enfronta als EUA amb una demanda col·lectiva per una funció del sistema operatiu dels iPhone 6 i 6 Plus que li permet connectar-se a la tarifa de dades automàticament quan el senyal de wifi és dèbil. Aquesta funció es coneix com "Assistent de wifi", i Apple la va desenvolupar amb la intenció de donar una connexió més fiable i constant.
La demanda ha sorgit de dos usuaris d'iPhone, Scott Phillips i Suzanne Schmidt, que van observar com la seva factura telefònica es disparava des que tenien el nou telèfon. Divendres van presentar una demanda col·lectiva per aconseguir que Apple compensi els clients per la despesa generada, una despesa que podria arribar als quatre milions i mig d'euros. També demanden Apple per publicitat enganyosa.
La companyia nord-americana no s'ha pronunciat, de moment, sobre aquesta demanda. Però ja ha publicat una actualització del software que corregeix aquest automatisme en la connexió a les dades. L'actualització deixa en mans del propietari la decisió de fer servir o no la tarifa de dades del telèfon quan hi ha poca cobertura wifi.
Com desactivar l'opció "Assistent de wifi"
El propietari d'un iPhone 6 o 6 Plus que vulgui assegurar-se que no se li dispararà el consum de la tarifa de dades sense adonar-se'n cal que revisi com té configurada l'opció de l'assistent de wifi.
El wifi assistit es pot desactivar en el menú "Ajustaments". Després, s'ha de seleccionar "Dades mòbils" i, per últim, baixar fins al final del menú i desactivar l'opció "Assistent per a wifi", que està activada de sèrie.
