El consorci TP Ferro obté els crèdits per construir la línia d'alta velocitat Figueres-Perpinyà

TP Ferro, el consorci format per ACS i Eiffage per a la construcció i gestió de la futura línia d'alta velocitat Figueres-Perpinyà, ha tancat el finançament del projecte a través d'un conjunt de crèdits per valor de 532 milions d'euros. Segons ha informat el grup constructor i de serveis ACS, aquest és el primer projecte internacional de ferrocarril finançat sota la fórmula de participació privada des de la liberalització del mercat ferroviari.
1 min
El finançament del projecte ha estat assegurat per BBVA, Banesto, Caja Madrid, ING i el Royal Bank of Scotland, i de l'assessoria financera se n'han encarregat Banesto i Ixis Corporate & Investment Bank. Eiffage i ACS es van adjudicar l'any passat el contracte per construir i gestionar durant cinquanta anys la concessió de l'enllaç d'alta velocitat hispanofrancès entre les localitats de Figueres i Perpinyà. L'enllaç inclou quaranta-cinc quilòmetres de línia fèrria i un túnel de 8,2 quilòmetres de llarg per travessar els Pirineus, que passaran a formar part de la xarxa europea d'alta velocitat i serviran d'infraestructura de transport tant per a passatgers com per a mercaderies. El projecte, que estarà acabat el 2009, reduirà la durada del trajecte entre Barcelona i Tolosa en més de dues hores i evitarà haver de canviar de tren pel diferent ample de via existent entre tots dos països. La construcció del projecte, per un valor total d'uns 1.150 milions d'euros, ja ha començat amb l'execució del túnel, la part més important dels treballs, ja que representa aproximadament la tercera part del contracte i té tres anys de durada. Dels 532 milions d'euros de finançament obtinguts, que seran sindicats pròximament, 410 seran per finançar part de la construcció, 62 per un tram de subvencions, 25 de crèdit IVA i 35 milions de deute contingent.

Avui és notícia