El Corte Inglés comença a vendre cotxes de totes les marques a les seves botigues

Just quan la Unió Europea està estudiant liberalitzar la distribució d'automòbils, El Corte Inglés ha començat a vendre cotxes de totes les marques. La iniciativa, que de moment només funciona a Barcelona i Madrid, no ha estat gens ben rebuda pel sector de l'automòbil.
1 min
La iniciativa d'El Corte Inglés de vendre cotxes a les seves botigues sota l'ensenya Many Cars ha encès l'alarma en el sector, tant entre els concessionaris com entre els fabricants. Així s'ha pogut palpar en les jornades sobre automoció que es fan des d'ahir i fins avui a l'escola de negocis IESE. El president de Many Cars va haver de sortir a la defensiva davant d'un auditori hostil. Many Cars ven cotxes de totes les marques i ofereix serveis com el manteniment o la recompra del vehicle. Operen a Barcelona i Madrid, però l'any que ve s'estendran a tots els centres d'El Corte Inglés. Davant d'iniciatives com aquesta, els fabricants són conscients que els concessionaris s'hauran d'adaptar millor a les necessitats dels clients, però no volen renunciar al fet que siguin exclusius de la seva marca. Molts dels concessionaris temen que la Unió Europea aboleixi aquesta exclusivitat l'any que ve, però altres denuncien la seva dependència dels fabricants. OTAISA era un concessionari Volkswagen de Madrid que venia 1.000 cotxes al mes. Va voler vendre'n d'altres marques i el boicot dels fabricants l'ha portat a la fallida. Alguns creuen que la pressió dels fabricants farà que la Unió Europea no es decideixi finalment a liberalitzar la distribució d'automòbils.

Avui és notícia