Anar a la navegació principalAnar al contingut

El Tren Groc de Catalunya Nord comptarà a finals d'any amb una imatge més moderna

L'anomenat Tren Groc, que comunica la Cerdanya amb el Conflent, veurà renovat el seu aspecte a finals d'aquest any, ara que ha complert el primer segle de vida. Després que la línia va estar a punt de tancar els anys vuitanta -com la de Ripoll a la Tor de Querol- ara té un ús bàsicament turístic.
1 min
El Tren Groc de Catalunya té cent anys, almenys sobre el paper. Va ser el 4 març de 1903 quan el govern francès va firmar el decret per a la construcció d'aquesta línia de ferrocaril entre les comarques del Conflent i l'Alta Cerdanya. Al cap de set anys de treballs, es va inaugurar el primer tram entre Vilafranca de Conflent i Montlluís. Considerat poc rendible per la Societat Francesa de Ferrocarils, el tren groc va està a punt de desaparèixer a principi dels anys 80, però les mobilitzacions de la població i dels ferroviaris en van permetre la continuïtat. A partir del pròxim mes de novembre, el tren tindrà un aspecte renovat i més modern. Tot i la renovació dels combois, la majoria de les antigues màquines continuaran circulant, sobretot a l'estiu. De la resta, se'n trauran les peces de recanvi que ara són difícils de trobar. L'any passat va servir per transportar prop de 400.000 passatgers, la majoria turistes atrets per la bellesa d'un paisatge singular. El Tren Groc, que s'ha convertit en un dels principals reclams turístics de Catalunya Nord, opta a ser considerat Patrimoni de la Humanitat per la Unesco.