Els ajuntaments de Gavà, Viladecans i Castelldefels reclamen que la Generalitat actuï a la C-31
Els ajuntaments de Gavà, Castelldefels i Viladecans demanen l'actuació de la Generalitat i el govern de l'Estat a l'autovia de Castelldefels. Els ajuntaments coincideixen que calen mesures per frenar-ne el declivi i la prostitució a peu de carretera.
Redacció
2 min
Els ajuntaments de Viladecans, Gavà i Castelldefels demanen l'actuació de la Generalitat a l'autovia de Castelldefels, la C-31, que actualment està deteriorada a causa de la falta d'inversió. El deteriorament progressiu d'aquesta via ràpida sumat a la crisi econòmica i la prostitució han fet que molts negocis tanquin i es venguin habitatges. Els tres alcaldes reclamen una actuació ràpida per part de la Generalitat per resoldre aquest problema.
L'alcalde de Viladecans, el socialista Carles Ruiz, en declaracions a Catalunya Informació demana que es modifiqui el Pla General Metropolità, vigent des del 1976, que no es pot eliminar perquè ara per ara no hi ha una alternativa de planejament. Ruiz creu que, si no actuen, els espais seran objectiu de l'especulació, com ha passat fa poc amb Eurovegas, o bé acabaran més degradats del que ja estan.
D'altra banda, l'alcalde de Gavà, el també socialista Joaquim Balsera, considera que al tram de la C-31 que passa per Gavà el principal problema és la prostitució. Segons ha declarat a Catalunya Informació, el consistori no entra en temes morals sobre si prohibir o no la prostitució però considera que l'espai públic no és l'espai idoni per dur-la a terme i que toca que el govern estatal o bé el català moguin fitxa per solucionar aquest aspecte i no l'ignorin com han fet fins ara.
Pel que fa a Castelldefels, el municipi on la C-31 s'integra més a la trama urbana de la ciutat, David Solé, regidor de Governació i Via Pública, proposa el tancament de l'autovia i que se n'habilitin accessos concrets per, així, evitar accidents. Des de Castelldefels alerten de la problemàtica que suposa l'autovia per als veïns, que es troben matolls i brutícia que la gent llença per la finestra quan circula per aquesta via. El problema, segons Solé, és que després ningú se'n fa càrrec. A més, consideren que amb aquestes mesures s'evitarà que les prostitutes se situïn a peu de carretera.
Tots tres ajuntaments coincideixen que la Generalitat i el govern central han d'actuar amb la problemàtica que suposa la prostitució a peu de carretera i la progressiva degradació dels marges de l'autovia.
L'alcalde de Viladecans, el socialista Carles Ruiz, en declaracions a Catalunya Informació demana que es modifiqui el Pla General Metropolità, vigent des del 1976, que no es pot eliminar perquè ara per ara no hi ha una alternativa de planejament. Ruiz creu que, si no actuen, els espais seran objectiu de l'especulació, com ha passat fa poc amb Eurovegas, o bé acabaran més degradats del que ja estan.
D'altra banda, l'alcalde de Gavà, el també socialista Joaquim Balsera, considera que al tram de la C-31 que passa per Gavà el principal problema és la prostitució. Segons ha declarat a Catalunya Informació, el consistori no entra en temes morals sobre si prohibir o no la prostitució però considera que l'espai públic no és l'espai idoni per dur-la a terme i que toca que el govern estatal o bé el català moguin fitxa per solucionar aquest aspecte i no l'ignorin com han fet fins ara.
Pel que fa a Castelldefels, el municipi on la C-31 s'integra més a la trama urbana de la ciutat, David Solé, regidor de Governació i Via Pública, proposa el tancament de l'autovia i que se n'habilitin accessos concrets per, així, evitar accidents. Des de Castelldefels alerten de la problemàtica que suposa l'autovia per als veïns, que es troben matolls i brutícia que la gent llença per la finestra quan circula per aquesta via. El problema, segons Solé, és que després ningú se'n fa càrrec. A més, consideren que amb aquestes mesures s'evitarà que les prostitutes se situïn a peu de carretera.
Tots tres ajuntaments coincideixen que la Generalitat i el govern central han d'actuar amb la problemàtica que suposa la prostitució a peu de carretera i la progressiva degradació dels marges de l'autovia.