Els pilots d'Iberia confirmen la vaga convocada per la setmana del 10 al 16 de juliol
La setmana del 10 al 16 de juliol els pilots d'Iberia faran vaga. Així ho ha confirmat el sindicat Sepla com a mesura de protesta pel llançament d'una nova aerolínia de baix cost, Catair, que reduiria els vols que operen des de l'aeroport del Prat de Barcelona.
Els pilots consideren que la creació d'aquesta línia afectarà 350 dels 1.900 pilots d'Iberia, si bé el portaveu del Sepla, Bernardo Obrador, ha dit que "per a nosaltres és una qüestió de principis, perquè creiem que comencen per Barcelona, però que aquesta supressió de vols d'abast europeu s'estendrà després a ciutats com Sevilla, València o Santiago".
El sindicat ha demanat "perdó" als usuaris per les molèsties que els ocasionaran les aturades, encara que han argumentat que en aquesta ocasió "els convoquem amb temps suficient perquè la gent pugui reestructurar les seves vacances", ha considerat en roda de premsa Obrador.
No obstant això, Obrador confia que s'arribi a una solució abans de la vaga -"seria un irresponsable si no ho esperés", ha dit- i ha assegurat que a la reunió que va mantenir dimarts amb el president d'Iberia, Fernando Conte, "el vaig veure més receptiu".
27 avions menys en 3 anys
El portaveu del Sepla ha afirmat que en aquesta ocasió "no es tracta d'una vaga pel conveni, ni pels diners, ni pels festius. És una protesta contra la creació d'una línia aèria que amenaça els nostres llocs de treball". Segons Obrador, "en tres anys Iberia reduirà 27 avions que operen des de Barcelona, curiosament quan Catair diu que tindrà 30 avions en el mateix període de temps".
Obrador ha assegurat que "es respectaran al peu de la lletra els serveis mínims que es marquin", però ha dit que "no permetrem la creació d'aquesta línia de baix cost perquè ens hi va la supervivència". El portaveu del Sepla ha tornat a explicar que el seu sindicat va presentar una proposta perquè Iberia utilitzés Barcelona com British Airways fa amb l'aeroport anglès de Gatwick i que suposava operar amb costos un 7% més barats que els d'Easyjet, però que la companyia la va rebutjar.
També ha indicat que Iberia ara ja lloga vols d'una altra firma, Audeli/Gestair, per operar 77 vols diaris, dels quals el 60% són pont aeri, "amb la qual cosa la gent paga una línia de bandera, quan en realitat s'està donant servei de baix cost".
Mentre el Sepla feia la roda de premsa en un hotel de Barcelona, UGT i CCOO s'han manifestat a les portes de l'establiment en contra del sindicat de pilots.