Es posa en marxa l'Agència d'Atenció a la Gent Gran de Mataró

Mataró ja ha posat en marxa l'Agència d'Atenció a la Gent Gran i a les persones amb dependència, que impulsa el Departament de Sanitat i Serveis Socials de l'Ajuntament de la ciutat. L'objectiu de l'agència és posar recursos a disposició de les persones de més de 65 anys o amb manca d'autonomia per realitzar les activitats quotidianes. El públic potencial que es pot veure beneficiat per aquesta iniciativa supera les 17.000 persones.
1 min
L'agència ofereix un ampli catàleg de serveis i programes, com el tractament, seguiment i avaluació individual i familiar segons les necessitats que plantegi cada cas i gestiona, alhora, els serveis i recursos necessaris per a cada situació, o el servei d'atenció domiciliària amb un programa de teleassistència pública. Aquest servei consisteix en la instal·lació d'un aparell, al domicili de l'usuari, que connecta la línia telefònica amb una central de senyals d'emergència. D'aquesta manera, els usuaris reben atenció permanent a distància, que assegura una resposta ràpida a qualsevol eventualitat. Altres programes de l'agència són el d'atenció a la persona o atenció a la llar. Es tracta d'un conjunt d'actuacions realitzades a la llar de l'usuari i destinades a proporcionar atencions personals urgents i a donar suport social a les persones o famílies amb manca d'autonomia, dificultats de desenvolupament o problemàtiques familiars especials. L'objectiu és mantenir l'usuari en el seu entorn i millorar-ne la qualitat de vida. L'agència proporciona també el programa de xecs servei, uns vals de descompte emesos pel Servei de Sanitat i Serveis Socials de l'Ajuntament, i destinats a finançar una part del cost del consum de determinats serveis d'atenció domiciliària homologats.

Avui és notícia