Gran èxit de la fira Bread and Butter, que suposarà per a Barcelona un negoci de 80 milions d'euros

Bread and Butter, la fira de moda urbana que se celebra a Montjuïc, a Barcelona, està tenint un gran èxit. Només dimecres, en el primer dia, hi van passar prop de 27.000 persones i es calcula que se superaran les previsions de visitants i en els tres dies que dura el certamen s'arribarà a les 70.000 persones. Els organitzadors han assegurat que Barcelona és la ciutat perfecta per acollir Bread and Butter i que la decisió de traslladar la fira de Berlín fins a Barcelona va ser la correcta.
3 min

Més de 26.000 persones van visitar dimecres la fira Bread&Butter (BB), el certamen de moda urbana més important d'Europa, i s'espera que en els tres dies que dura ho facin fins a 70.000, segons els càlculs dels organitzadors, que, a més, xifren en 80 milions d'euros l'impacte d'aquest esdeveniment sobre Barcelona.

El director general de Fira Barcelona, Agustí Cordón, i el director de BB, Karl Hans Müller, han ofert aquestes dades per posar de manifest "el gran èxit" de l'actual edició d'aquest saló, el tercer de caràcter professional amb més visitants de Fira de Barcelona després de Construmat i Alimentària.

Gairebé un miler de marques de moda mostren des de dimecres les seves propostes en aquesta fira, que pretén convertir-se en plataforma de tot el que es portarà al carrer cada temporada i que compta en aquesta edició amb representants de 70 països.

Cordón ha subratllat que l'èxit de públic del certamen, que supera les primeres previsions i que es produeix després que l'organització apostés per Barcelona com a única localització de la fira a Europa, evidencia que "el BB ha col·locat la capital catalana al mapa de la moda".

El representant de Fira Barcelona ha apuntat que en aquesta edició la fira tindrà un impacte econòmic indirecte a la ciutat xifrat en 80 milions d'euros, en gran part per les pernoctacions als hotels, que han penjat ja els cartells de plens.

De la seva banda, Karl Hans Müller ha assegurat que "estem molt contents de ser a Barcelona" i ha tornat a insistir que la decisió presa fa uns mesos de celebrar un sol esdeveniment a Europa i fer-lo a Barcelona s'ha demostrat "encertada".

Müller ha justificat aquesta decisió pel pol d'atracció que exerceix Barcelona sobre els professionals de la moda dels països del sud d'Europa, als quals costava molt arrossegar cap a Berlín. "Els europeus del sud no venien prou a Berlín. En les últimes edicions teníem 600 o 700 espanyols i no més de 200 francesos, i, en el primer dia, ja eren 9.500 els visitants espanyols i 2.000 els francesos", ha dit.

Müller ha avançat, a més, que en el certamen d'estiu, que se celebrarà el mes de juliol, BB, firma internacional amb seu a Berlín, "tornarà amb alguna atracció nova" i novetats, com ara una passarel·la de la firma Pepe el primer dia. El representant de Bread&Butter ha explicat a més que la setmana que ve, del 26 al 27 de gener, tindrà lloc a Berlín l'estrena d'un nou esdeveniment de moda urbana, una espècie de "happening" en el qual es mostraran els treballs de 30 marques.

Avui és notícia