Guerra entre els grans bancs a internet per captar clients amb tipus d'interès elevats
Tot i que a internet s'hi pot trobar de tot, hi ha sectors que fins ara hi han tingut una presència més escassa o, com passa amb la banca, una determinada empresa en té pràcticament el monopoli. Precisament, en el camp de la banca per internet, això sembla que arriba al seu final. I és que els grans bancs se'n disputen ara el pastís. De moment, el sector està controlat per la firma holandesa ING Direct, que té el 70% del mercat. Ara, el Santander, amb un 30% del mercat, i BBVA, amb el 5%, intenten esgarrapar mercat a ING.
1 min
Un cavall verd que passa per davant d'un de taronja. És el ganxo publicitari amb què Uno-e, filial de banca per internet del BBVA, vol donar a entendre que vol tenir una part del pastís d'aquest sector, dominat fins ara per la firma holandesa ING Direct. Tenint en compte els diners gestionats en dipòsits per l'estalvi, ING controla un 70% del mercat; la filial del Banc Santander, Open Bank, un 30%, mentre que Uno-e en té ara un 5%, i mira de distingir-se de la resta per fer-s'hi un lloc. La guerra per captar clients té un producte ganxo, els comptes remunerats. Ara s'ofereix, per norma, un tipus d'interès molt per damunt del mercat, del 6 o fins i tot del 8%, pels dipòsits mantinguts durant un determinat període de temps. Després, els interessos es normalitzen cap a xifres més convencionals. L'altre camp de batalla són les hipoteques, però, aquí, la competència és amb tothom, dins i fora d'internet. El pes de les hipoteques és encara baix en la banca per internet. La majoria dels diners són en els dipòsits: uns 16.000 milions d'euros. Sigui com sigui, des que va néixer la banca per internet, el 1999, el sector no ha parat de créixer i l'any passat ja va donar beneficis.