Jazztel, en telefonia fix i internet, i l'antiga Amena en telefonia mòbil són les empreses amb més queixes dels consumidors

Des de fa dos anys, els clients de les empreses de telecomunicacions disposen d'una oficina del Ministeri d'Indústria on poden presentar reclamacions. Ara, aquesta oficina ha fet balanç de l'any passat, i molt poques companyies en surten ben parades. Pel que fa als telèfons mòbils, la que té més queixes és l'antiga Amena, i la que menys, Movistar. I en telefonia fixa i internet, la més mal considerada és Jazztel, seguida per Wanadoo, i les millors són Telefónica i Ono, que ocupa el primer lloc. Jazztel també és la que té més reclamacions per les deficiències en l'atenció al client, i el ministeri preveu augmentar les inspeccions en aquest terreny.
1 min
Les reclamacions a l'oficina d'atenció a l'usuari de telecomunicacions han augmentat el 24%. La pujada s'atribueix en part al fet que aquest servei del Ministeri d'Indústria cada vegada és més conegut. La majoria de les queixes se centren en les tarificacions addicionals i els problemes per donar-se de baixa.

L'any 2006 es van imposar a les companyies sancions per valor de 2 milions d'euros, i encara hi ha expedients pendents de resolució, que podrien suposar 2 milions d'euros més.

Una iniciativa que es posarà en marxa per millorar el servei és que d'aquí a tres mesos serà obligatori que en totes les factures hi figurin les dades d'aquesta oficina d'atenció al client perquè sigui més fàcil fer-la servir.

Avui és notícia