La CIA s'estrena a Twitter i Facebook i amplia la seva presència a les xarxes socials
La CIA, que ha controlat sempre els mitjans socials per tractar de descobrir les tendències i pensaments mundials que poguessin ser del seu interès, s'ha unit oficialment a Twitter i a Facebook. A l'hora de fer el seu primer missatge de benvinguda a Twitter, l'agència d'Intel·ligència nord-americana ha optat per l'humor i ha escrit una primera frase que diu:
Una hora i mitja després, el compte de la CIA comptava amb prop de 84.000 seguidors, i la xifra anava pujant ràpidament.
Twitter i Facebook s'afegeixen, així, als comptes que ja té l'Agència d'Intel·ligència: Youtube i Flickr, per compartir fotos. D'aquesta manera augmenta la seva presència digital i pot participar de forma més directa amb el públic.
Això pot ser positiu per al govern d'Obama, ja que els crítics diuen que el president és més reservat que els seus predecessors i que això fa més difícil la relació amb els periodistes.
Aquest nou pas de la CIA en el món de les xarxes socials passa mesos després que esclatés l'escàndol desencadenat per les revelacions de l'exassessor de l'Agència de Seguretat Edward Snowden sobre l'espionatge global a càrrec dels Estats Units. El cas es convertirà en una pel·lícula que dirigirà Oliver Stone.