La tuneladora de l'L9 reprendrà la marxa a l'estiu per completar el tram Mandri-Lesseps
La tuneladora de l'L9 del metro de Barcelona reprendrà la marxa a finals d'estiu per completar el tram d'1,6 quilòmetres pendent d'excavar entre les estacions de Mandri i Lesseps.
Aquesta és la previsió amb què treballa el govern, que manté la voluntat d'obrir noves estacions d'aquest tram central a finals del 2027 perquè el ramal nord que ara acaba a la Sagrera arribi al Guinardó.
La tuneladora va arribar a Mandri l'agost de l'any passat i la Generalitat ja va preveure que estaria un any aturada per sotmetre's a tasques de manteniment.
Els responsables de l'obra estan substituint la roda de tall de la màquina pel desgast que ha patit fins ara. De Mandri a Lesseps haurà de perforar granit, però també pissarres, gresos i conglomerats.
S'espera que les peces que falten per posar al dia la tuneladora arribin a l'estiu. Caldrà muntar-les i provar-les perquè es pugui reprendre la marxa amb garanties.
Noves estacions fins al Guinardó el 2027
En una visita d'obres, aquest dijous, la consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha refermat els plans del govern per anar obrint estacions del tram central per fases encara que no estigui tot el túnel acabat.
La previsió del govern és obrir quatre estacions a finals del 2027 entre Sagrera i Guinardó-Hospital de Sant Pau. Això inclou l'estació de Sagrera-TAV i la de Plaça de Maragall.
Paneque ha confirmat que a l'estació de Plaça de Maragall l'obra civil ja està pràcticament acabada (98%) i que ara caldrà fer-hi les obres d'arquitectura i instal·lacions perquè pugui rebre passatgers.
Com en altres estacions de l'L9/L10, els trens circulen pel túnel separats per una llosa intermèdia que a Plaça de Maragall ja és molt visible. Per arribar a les vies i andanes, s'ha perforat un pou de 60 metres de profunditat, que ja està connectat amb el túnel.
El tram central tindrà encara 8 estacions més pendents d'obrir: Camp Nou, Campus Nord, Manuel Girona, Sarrià, Mandri, el Putxet, Lesseps i Sanllehy.
