Les vendes del torró d'Agramunt no baixen malgrat l'augment dels preus
Les quatre empreses torronaires de la Indicació Geogràfica Protegida (IGP) Agramunt han incrementat els preus dels seus productes entre un 10% i un 20% respecte a l'any passat. Aquest augment es deu sobretot a l'encariment del preu de la matèria primera, l'ametlla marcona i l'avellana negreta. Tot i així, els productors asseguren que en l'inici de campanya no han detectat un descens de les vendes i, fins i tot, en alguns casos han crescut.
1 min
L'empresa d'Agramunt que té més volum de producció és Torrons Vicens, que afirma que les seves vendes ja han crescut un 20% respecte a la mateixa temporada de l'any anterior. En aquest cas, els torrons s'han apujat entre un 12% i un 14%. Segons afirma el gerent de l'empresa, Àngel Velasco, la seva firma, com a fabricant de torró d'Agramunt, no pot aplicar pujades de preu exagerades perquè la competència, els torrons de Xixona, no han aplicat increments superiors al 10%. De tota manera, el propietari de Torrons Fèlix, Fèlix Valero, ha afirmat que enguany tindran menys marge de beneficis perquè si bé l'ametlla marcona ha doblat el preu, en el seu cas només han apujat el torró al voltant d'un euro, l'equivalent a un 10% i un 15%. Els responsables de Torrons Roig, Lluís Roig, i de Torrons Lluch, Àngel Lluch, també han incrementat els seus preus entre un 10% i un 20%. Així doncs, en termes generals, l'augment dels preus del torró d'Agramunt no és tan elevat com es preveia el mes d'agost, quan els productors parlaven d'increments del 20% i el 30% per l'escassedat de la varietat d'ametlla marcona.