Més de la meitat de les companyies de telefonia fixa incompleixen el que prometen als clients
Les companyies de telefonia fixa compleixen cada cop menys del que prometen als seus clients. Ha augmentat el temps perquè instal·lin la primera connexió, també a l'hora de resoldre avaries i també s'ha incrementat el nombre de trucades fallides. Segons un estudi del Ministeri d'Indústria, si l'any passat la majoria de companyies complien i només 3 de cada 10 presentava problemes; aquest any, ja en són 9 de cada 15 les que no compleixen els criteris a què es van comprometre.
1 min
Nou de les quinze principals operadores de telefonia fixa incompleixen alguns dels paràmetres de qualitat, segons un informe del Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç. En concret, s'analitza Telefónica, Auna, Ono, Euskaltel, R de Galicia, Telecable, Uni2, Al-pi, Jazztel, Rsl-Aló, Retecal, Tenaria, Comunitel, Colt i BT, que aglutinen més de 99% dels clients. L'estudi mesura paràmetres com temps de subministrament de la connexió inicial, percentatge d'avaries per línia d'accés i trimestre, temps de reparació, percentatge de trucades fallides, temps d'establiment de trucada i percentatge de reclamacions sobre correccions de factures. De les empreses analitzades, les que surten més ben parades són, entre d'altres, Al-pi, Ono i Euskaltel. Telefónica no figura entre les pitjors, però no compleix el compromís d'arreglar les avaries en poc temps. Auna falla en dos paràmetres: el temps per resoldre avaries i el percentatge global d'avaries resoltes. Jazztel i BT, per la seva banda, no compleixen el compromís de subministrar la connexió inicial en 72 hores. L'estudi permet també comparar les dades d'aquest any amb les del 2004 i detecta un notable empitjorament. Així, l'any passat la majoria de les companyies complia amb tots els seus compromisos de qualitat i només 3 de les 10 empreses analitzades no arribava als nivells mínims assumits.