Mickey Reece, Albert Birney, Simon Glassman o Mariano Baino s'afegeixen al programa de Sitges

5 min

ACN Barcelona - El Festival de Cinema Fantàstic de Catalunya - Sitges 2025 ha anunciat la incorporació de més títols en dues de les seccions més populars de la cita: Noves Visions, dedicada a les apostes que qüestionen les convencions del fantàstic i del mateix mitjà cinematogràfic, i Anima't, que reuneix propostes d'animació que, a l'edició d'aquest any, demostrarà la capacitat de transgressió d'aquest llenguatge cinematogràfic, tant temàtica com des d'una perspectiva formal. Ángel Sala, Director Artístic del Festival, sosté que enguany reflexionaran sobre el futur del gènere i proposaran un profund debat sobre el llenguatge del mateix i l'evolució de les seves narratives.

La identitat, els afectes i les possibilitats i límits de l'ésser humà seran dos eixos fonamentals en aquesta edició de Noves Visions. De tot això parlarà, a mode d'introducció de la secció en una sessió especial,  'About a Hero', del polac Piotr Winiewicz, qui se submergeix de ple al debat contemporani sobre la intel·ligència artificial. 'The Things You Kill', producció turca del director iranià Alireza Khatami, serà l'encarregada d'obrir la secció.

En un any en què la comèdia de terror és part important del leitmotiv del Festival, a Noves Visions es podran veure les ja anunciades 'Dead Lover' de Grace Glowicki i 'Fucktoys' d'Annapurna Sriram, s'afegeix 'Every Heavy Thing' de Mickey Reece, un thriller protagonitzat per Barbara Crampton i carregat d'humor negre i absurd.

Aquest mateix humor tindrà importància a 'Anything That Moves', d'Alex Philips, sobre un repartidor de menjar que, després de practicar sexe per diners, es veu embolicat en una sèrie d'assassinats. Un altre film que aposta per un llenguatge amb grans dosis d'humor és 'Buffet Infinity' de Simon Glassman, una història de desaparicions explicada des del punt de vista d'un espectador anònim que està veient un canal de televisió local.

'The Infinite Husk', debut al llargmetratge d'Aaron Silverstein, tractarà sobre una consciència alienígena que és enviada a la Terra per a espiar una persona i, en el camí, aprendrà el que significa ser humà. En un terreny més experimental jugarà 'OBEX' d'Albert Birney, una cinta que arrenca quan el seu protagonista comença a jugar a un videojoc d'última generació que posa títol a la història.

'A Grand Mockery', d'Adam C. Briggs i Sam Dixon, s'explicarà la història d'un home que viu una vida impassible fins que les seves malalties psíquiques el deformen i el fan acabar en una selva tropical. En aquesta mateixa línia treballarà Patrik Syversen a 'Dawning', un experiment pertorbador en forma de terror psicològic. També jugarà amb els límits de la realitat 'Lucid' de Ramsey Fendall i Deanna Milligan, la història d'una estudiant d'art que comença a utilitzar un elixir per a trencar el seu bloqueig creatiu.

'Crocodile Tears' de Tumpal Tampubolon, ' Feels Like Home' de Gábor Holtai, 'The Fin', del sud-coreà Park Syeyoung, 'Forte' de Kim Kimbo o 'Be a Good Girl', de Louiza Zouzias seran altres títols presents. Un altre tema recurrent serà com és el habitual el del terror religiós que arribarà de la mà d''A Astrid's Saints', del cineasta i artista visual Mariano Baino  sobre una mare que s'aferra al poder dels sants en un intent impossible per revertir la mort.

Noves Visions tindrà com a pel·lícula de tancament de la secció 'The Holy Boy', de Paolo Strippoli, una faula rural impregnada de religiositat malsana. Des d'Algèria, i directament arribada del Festival de Venècia, arribarà 'Roqia', de Yanis Koussim, i també 'Transcending Dimensions', el nou film de Toshiaki Toyoda,

Com va passar en edicions anteriors, hi haurà un epíleg des del Japó amb 'Tengosei - Shaman Star' de Hidenori Inoue. Finalment, pel que fa a l'apartat documental s'hi podrà veure 'El último arrebato', de Marta Medina i Enrique López Lavigne. Finalment, l'animació cobrarà una importància especial amb tres pel·lícules ja anunciades: 'Heart of Darkness' de Rogério Nunes (que obrirà pròpiament la secció Anima't), 'Lesbian Space Princess' d'Emma Hough i Leela Varghese i 'The Great History of Western Philosophy' d'Aria Covamonas, totes elles a competició en ambdues seccions.

El llargmetratge animat com una de les grans tendències

Enguany, l'animació tindrà un protagonisme capital al festival. A les tres pel·lícules ja esmentades que també formaran part de Noves Visions se li afegiran una gran selecció de propostes. Com a novetat, la secció tindrà una sèrie de projeccions late night amb pel·lícules com 'Dog of God', de Lauris i Raitis Abele. L'animació en stop-motion brillarà a 'Memory Hotel' de Heinrich Sabl, una peça gestada durant més de dues dècades, que parteix del final de la Segona Guerra Mundial per a atrapar a quatre personatges en un temps suspès.

'Nightmare Bugs', dels japonesos Osamu Fukutani i Saku Sakamoto, s'endinsarà en una història de fantasmes i llegendes urbanes i l'esperit punk i el caos còsmic tornaran a 'Tamala 2030: A Punk Cat in Dark' de t.o.L, continuació del clàssic de culte japonès de 2002, on el seu protagonista se submergeix en una fosca conspiració felina.

D'altra banda, a Anima't hi haurà propostes de caràcter més lúdic com 'Endless Cookie' de Peter i Seth Scriver, o 'Soy Frankelda', d'Arturo i Roy Ambriz. L'animació xinesa tornarà a sorprendre amb 'The Girl Who Stole Time', d'Ao Yu i Zhou Tienan, història de viatges temporals en clau romàntica i emocional que ha triomfat a festivals com Annecy i Fantasia. 'The Square', primer llargmetratge de Kim Bo-sol, també hi serà present.

Temes relacionats

Avui és notícia

Més sobre Garraf

Mostra-ho tot