Pedagogs i estudiants amb dislèxia demanen un tracte diferenciat a les proves de selectivitat
La vuitena jornada sobre la dislèxia que s'ha celebrat el cap de setmana a l'Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona ha estat l'altaveu de pedagogs i estudiants que tenen aquesta disfunció en l'aprenentatge, per demanar un tracte diferenciat en les proves d'accés a la universitat. Volen ser avaluats tenint en compte les seves dificultats. Ara, han portat la queixa al Síndic de Greuges.
1 min
La dislèxia és una disfunció en l'aprenentatge que dificulta a l'individu aprendre al mateix ritme que altres persones. En la vuitena Jornada sobre la Dislèxia a Catalunya celebrada a l'Hospital de Sant Joan de Déu, el cap de setmana, l'associació organitzadora ha reclamat que els joves que tenen dislèxia siguin avaluats a la selectivitat amb paràmetres diferents dels ordinaris. Demanen que es faci com a les illes Balears o en alguns països europeus, on els exàmens s'adapten a les necessitats dels dislèxics.
Els pedagogs han explicat que un estudiant dislèxic necessita més temps per fer un examen, que se li aclareixin dubtes o que se li llegeixi l'enunciat en veu alta perquè el trastorn d'aprenentatge els dificulta la lectura i l'escriptura. Per això, han afirmat que "les universitats tenen l'obligació de cobrir aquestes demandes igual que es fa amb un estudiant amb discapacitat auditiva, visual o motora. Malaties cròniques que ningú qüestiona".
A la Jornada sobre Dislèxia, estudiants amb aquest trastorn també han demanat un sistema diferent en la penalització per les faltes d'ortografia als exàmens, ja que acostumen a fer-ne més que els altres estudiants i "els poden fer baixar la nota fins a zero"."
Fa temps que pedagogs i estudiants demanen aquest tracte especial en les proves de selectivitat, sense que el govern els hagi fet cas. Per això, han fet arribar la queixa al Síndic de Greuges.
Els pedagogs han explicat que un estudiant dislèxic necessita més temps per fer un examen, que se li aclareixin dubtes o que se li llegeixi l'enunciat en veu alta perquè el trastorn d'aprenentatge els dificulta la lectura i l'escriptura. Per això, han afirmat que "les universitats tenen l'obligació de cobrir aquestes demandes igual que es fa amb un estudiant amb discapacitat auditiva, visual o motora. Malaties cròniques que ningú qüestiona".
A la Jornada sobre Dislèxia, estudiants amb aquest trastorn també han demanat un sistema diferent en la penalització per les faltes d'ortografia als exàmens, ja que acostumen a fer-ne més que els altres estudiants i "els poden fer baixar la nota fins a zero"."
Fa temps que pedagogs i estudiants demanen aquest tracte especial en les proves de selectivitat, sense que el govern els hagi fet cas. Per això, han fet arribar la queixa al Síndic de Greuges.