Perduts en els més de 500.000 metres quadrats de la T1
El primer dia de funcionament de la terminal 1 de l'aeroport del Prat ha estat marcat per l'absència de grans problemes que no han evitat, però, els dubtes entre els usuaris. Principalment, per saber d'on sortia el seu vol i com anar d'una terminal a l'altra, en alguns casos amb pressa, perquè s'havien confós o no tenien prou informació. Aquestes han estat les preguntes més repetides als centres d'atenció que ha desplegat Aena al llarg dels més de 500.000 metres quadrats de la T1. Com a anècdota, cal esmentar que Aena ha obsequiat els primers usuaris amb una capsa de bombons i que Spanair els ha convidat a esmorzar i a prendre una copa de cava ben d'hora al matí.
2 min
Els que han estrenat la T1, amb el vol inaugural de Spanair a Madrid, han pogut brindar amb cava, desgustar bombons i fruita, tot plegat per compensar la matinada que han hagut de fer. El passatge del primer avió que ha sortit de la T1 també recordarà sempre que es van enlairar amb uns minuts de retard perquè hi havia uns ocells a la pista que han hagut de fer marxar per garantir la màxima seguretat durant la maniobra.
L'afluència de gent als punts d'informació d'Aena ha estat constant i algunes de les noies que hi treballen han explicat que la gent, en general, estava "una mica perduda". Volien saber com anar a la T2, que és a 3,5 quilòmetres de la T1 i que hi està connectada amb autobusos llançadora, o com desplaçar-se en transport públic fins al centre de Barcelona, opció que requereix anar fins a la T2 i agafar allà l'autobús o el tren.
Alguns han demostrat ser previsors i s'han acostat avui fins a la T1 per familiaritzar-s'hi. És el cas de dos homes, un dels quals vola demà i l'altra acompanyarà la seva filla a agafar un avió.
De la T1 tothom n'ha destacat la lluminositat, que no s'ha traduït en calor a l'interior de les intal·lacions perquè l'aire condicionat funcionava a tota màquina. Com a nota negativa, hi ha hagut queixes per la manca de bancs on reposar, especialment a la zona de facturació, i també per l'absència d'endolls on carregar mòbils, portàtils i tots els dispositius electrònics que sovint acompanyen els passatgers.
També s'han sentit queixes entre els taxistes, pel fet que la graella on s'han d'esperar està massa allunyada de la terminal i també perquè volen que Aena els doni més informació sobre les sortides i arribades dels vols, per organitzar el servei.
L'afluència de gent als punts d'informació d'Aena ha estat constant i algunes de les noies que hi treballen han explicat que la gent, en general, estava "una mica perduda". Volien saber com anar a la T2, que és a 3,5 quilòmetres de la T1 i que hi està connectada amb autobusos llançadora, o com desplaçar-se en transport públic fins al centre de Barcelona, opció que requereix anar fins a la T2 i agafar allà l'autobús o el tren.
Alguns han demostrat ser previsors i s'han acostat avui fins a la T1 per familiaritzar-s'hi. És el cas de dos homes, un dels quals vola demà i l'altra acompanyarà la seva filla a agafar un avió.
De la T1 tothom n'ha destacat la lluminositat, que no s'ha traduït en calor a l'interior de les intal·lacions perquè l'aire condicionat funcionava a tota màquina. Com a nota negativa, hi ha hagut queixes per la manca de bancs on reposar, especialment a la zona de facturació, i també per l'absència d'endolls on carregar mòbils, portàtils i tots els dispositius electrònics que sovint acompanyen els passatgers.
També s'han sentit queixes entre els taxistes, pel fet que la graella on s'han d'esperar està massa allunyada de la terminal i també perquè volen que Aena els doni més informació sobre les sortides i arribades dels vols, per organitzar el servei.