Renfe permetrà dur bicicletes sense desmuntar en els trens Avant i elimina el suplement de tres euros als de mitjana distància
Renfe permetrà dur bicicletes sense desmuntar en els trens Avant i elimina el suplement de tres euros als de mitjana distància (Europa Press)

Renfe facilitarà portar la bicicleta al tren: què diu la nova normativa

A partir del 15 de juliol, permetrà viatjar amb bicis no desmuntables als Avant i eliminarà els suplements i altres requisits en els trens de mitjana distància
Redacció
3 min

Renfe ha aprovat noves condicions per facilitar el transport de bicicletes a l'interior dels trens. A partir del 15 de juliol, l'empresa permetrà dur bicicletes sense desmuntar en els trens Avant i eliminarà, entre d'altres, el suplement de tres euros que cal abonar per pujar bicicletes als trens de mitjana distància.

Coincidint amb el Dia Mundial de la Bicicleta, l'operador ha anunciat les novetats de l'anomenat Pla d'Acció Tren + Bici 2024-25, que vol promoure la "intermodalitat entre el ferrocarril i la bicicleta com a forma de transport sostenible, accessible i segura".

L'objectiu d'aquest pla és oferir més flexibilitat i comoditat als usuaris que combinen aquests mitjans de transport en els desplaçaments, i ha aprovat noves condicions per tal de facilitar l'accés de les bicicletes als combois.

Més facilitats per pujar la bici i eliminació de suplements

El Pla d'Acció Tren + Bici 2024-25, que entrarà en vigor a mitjans de juliol, incorpora algunes novetats per fer més còmoda la intermodalitat de transport ferrocarril-bicicleta:

  • Es permetrà per primera vegada portar bicicletes completes als trens Avant. La mesura arrancarà a la línia La Corunya - Santiago - Ourense i s'estendrà progressivament.
  • Deixarà de ser obligatori l'ús de funda per a les bicicletes plegables. No obstant, continuarà sent obligatori l'ús de funda per a les bicicletes no plegables en trens Avant i de llarga distància.
  • Es flexibilitza el transport de bicicletes desmuntades, que es podran dur als vestíbuls i andanes fins a la porta del tren.
  • S'elimina el suplement de tres euros per pujar la bici en viatges de més de 100 quiilòmetres en trens de mitjana distància i es crea un complement Tren + Bici que assegura una plaça al costat de l'espai habilitat per a bicicletes, sense cost addicional.

Més aparcaments per a bicis i millor senyalització

Renfe es reivindica com l'operador ferroviari que posa "més facilitats per a transportar bicicletes". Assegura que el 80% dels seus trens permeten viatjar-hi amb bicicletes completes sense cost addicional, en els serveis de Rodalies i de mitjana distància, i en versió plegada o desmuntada, en els trens d'AVE, Alvia, Euromed i Intercity.

En el servei d'Avlo, l'opció low-cost, el transport de bicicleta manté el suplement de 10 euros.

Com a part del mateix pla per millorar la intermodalitat, Renfe renovarà la senyalització en trens i estacions per fer més fàcil la identificació dels espais destinats a bicicletes. També es treballa per oferir informació sobre trajectes que combinen tren i bicicleta.

A més a més, es vol reforçar el nombre de zones d'estacionament segur per a bicicletes i patinets, que tindran videovigilància i estaran protegides del clima.

S'han començat a construir en diverses estacions de la xarxa de Rodalies de Madrid, i s'estendran progressivament a altres punts de l'Estat.

Avui és notícia

Més sobre Renfe

Mostra-ho tot