Saura defensa el límit del 80 km/h perquè evita "morts prematures"
El límit de vuitanta quilòmetres per hora a l'àrea de Barcelona continua generant controvèrsia política. Avui ha estat al Parlament, on el conseller d'Interior, Joan Saura, ha afegit la d'evitar "morts prematures" com una nova raó per a defensar la mesura. Ha estat en el decurs d'una interpel.lació de Convergència i Unió en la qual el diputat Ramon Espadaler demanava "coherència" al govern després que el conseller Nadal es mostrés partidari de flexibilitzar els límits a l'alça.
2 min
El conseller d'Interior, Joan Saura, ha reiterat que el govern mantindrà "amb fermesa" la reducció a 80 quilòmetres per hora als accessos a l'àrea metropolitana, i l'ha justificat argumentat que "es perd llibertat a canvi de més salut, més seguretat i menys congestió". En una interpel·lació formulada pel diputat de CiU Ramon Espadaler, que ha titllat la mesura d'"ineficaç", el conseller li ha respost que "vostè defensa no perdre nou segons per quilòmetre; nosaltres que no hi hagi malalts que morin prematurament i que no hi hagi nens amb asma".
Saura ha explicat que un estudi del Centre d'Epidemiologia Ambiental assegura que si es reduïssin els límits de contaminació a l'àrea metropolitana al que marca la Unió Europea s'evitarien diversos milers de morts prematures i multitud d'ingressos hospitalaris per bronquitis, asma o causes cardiorespiratòries.
De la seva banda, Espadaler, que va ser conseller de Medi Ambient en l'etapa de CiU, li ha retret que el govern hagi donat múltiples xifres sobre la suposada reducció de la contaminació a l'àrea metropolitana per la implantació d'aquesta mesura, i ha afegit que si recentment ha disminuït la contaminació ha estat perquè s'usa més el transport públic. Espadaler, que ha dit també que la sinistralitat ha augmentat a la demarcació de Barcelona, ha demanat al conseller "menys imposicions arbitràries i menys prepotència".
De la seva banda, el conseller ha dit que des de la implantació de la limitació de 80 quilòmetres hora a l'extraradi barceloní la contaminació a les vies afectades per la mesura ha baixat entre el 7 i l'11%, i un 4,5% en el conjunt de l'àrea metropolitana. També ha assegurat, en contra del criteri de CiU, que els accidents mortals a les vies on s'aplica la restricció de velocitat s'han reduït un 38%.
Saura ha explicat que un estudi del Centre d'Epidemiologia Ambiental assegura que si es reduïssin els límits de contaminació a l'àrea metropolitana al que marca la Unió Europea s'evitarien diversos milers de morts prematures i multitud d'ingressos hospitalaris per bronquitis, asma o causes cardiorespiratòries.
De la seva banda, Espadaler, que va ser conseller de Medi Ambient en l'etapa de CiU, li ha retret que el govern hagi donat múltiples xifres sobre la suposada reducció de la contaminació a l'àrea metropolitana per la implantació d'aquesta mesura, i ha afegit que si recentment ha disminuït la contaminació ha estat perquè s'usa més el transport públic. Espadaler, que ha dit també que la sinistralitat ha augmentat a la demarcació de Barcelona, ha demanat al conseller "menys imposicions arbitràries i menys prepotència".
De la seva banda, el conseller ha dit que des de la implantació de la limitació de 80 quilòmetres hora a l'extraradi barceloní la contaminació a les vies afectades per la mesura ha baixat entre el 7 i l'11%, i un 4,5% en el conjunt de l'àrea metropolitana. També ha assegurat, en contra del criteri de CiU, que els accidents mortals a les vies on s'aplica la restricció de velocitat s'han reduït un 38%.