Tarantino, l'optimisme i una paròdia amb Zapatero renoven els eslògans dels partits
Aquest divendres a la mitjanit començarà la campanya electoral per als comicis legislatius del 9 de març i alguns partits polítics ja han presentat els nous eslògans que faran servir. El PSC s'ha inspirat en una pel·lícula de Quentin Tarantino per cridar a la mobilització contra el PP, amb un espot en què surten Rajoy, Acebes i Zaplana i la frase "Si tu no hi vas, ells tornen". A ICV-EUiA, a banda de fer una campanya ecològica, proposaran "Solucions justes, lògiques i valentes". I el PP ven Mariano Rajoy com l'home "Amb cap i cor" i ha preparat un vídeo que parodia l'acció de govern de Zapatero en matèria econòmica.
3 min
A l'anunci del PSC surten els tres dirigents del PP de color negre i projectant la seva ombra sobre un fons vermell, el color del PSC. El lema és "Si tu no hi vas, ells tornen", una crida clara a la mobilització.
El secretari d'Organització del PSC, José Zaragoza, nega que la campanya se centri "en la por" i argumenta que volen "fer reflexionar la gent sobre el que es decideix en aquestes eleccions" i els "riscos" que el PP torni al govern i faci "marxa enrere" en temes com l'Estatut "després del que ens ha costat", les inversions en infraestructures, "que es posarien en qüestió", el retorn "del transvasament de l'Ebre" o la derogació "de la llei dels 'papers de Salamanca'". El nou eslògan socialista rellevarà el de "la Catalunya optimista" que fins ara ha acompanyat la imatge de la cap de llista, Carme Chacón.
A ICV-EUiA han escollit com a eslògan "Solucions justes, lògiques i valentes". El candidat, Joan Herrera, ha explicat que farà una campanya en positiu i que vol trencar el bipartidisme que, segons diu, va escorant la política espanyola cap a la dreta.
El material electoral que faran servir és 100% reciclable i aprofita molt les noves tecnologies, sobretot internet. El paper només representa l'1% del cost total de la campanya, fan servir bolígrafs fets amb paper reciclat. A més, Herrera optarà pel transport públic sempre que sigui possible i, si ha d'anar en cotxe, recorrerà a un vehicle híbrid.
Pel que fa al PP, els eslògans "Les idees clares" i "Amb Rajoy és possible" se substituirà per "Amb cap i cor", una frase que, segons el partit, transmet un "perfil proper i íntim" del candidat. Els populars argumenten que el cartell, on surt una imatge de Rajoy somrient el dia que va ser proclamat candidat, recull que Rajoy desgrana propostes "amb el cap" mentre que "amb el cor" es mostra "preocupat" pels problemes dels ciutadans.
A banda, la formació ha preparat dos vídeos. En un, Rajoy es queixa que "la vida ha pujat molt" i que els pròxims quatre anys s'ha de fer un esforç per "atendre els preus, els sous i les pensions". Al segon, es veu una família en un sofà, mirant la tele, que es va quedar sense mobles mentre la veu en off de Zapatero afirma que no hi ha crisi i que l'economia espanyola "és una de les més sòlides del món".
El secretari d'Organització del PSC, José Zaragoza, nega que la campanya se centri "en la por" i argumenta que volen "fer reflexionar la gent sobre el que es decideix en aquestes eleccions" i els "riscos" que el PP torni al govern i faci "marxa enrere" en temes com l'Estatut "després del que ens ha costat", les inversions en infraestructures, "que es posarien en qüestió", el retorn "del transvasament de l'Ebre" o la derogació "de la llei dels 'papers de Salamanca'". El nou eslògan socialista rellevarà el de "la Catalunya optimista" que fins ara ha acompanyat la imatge de la cap de llista, Carme Chacón.
A ICV-EUiA han escollit com a eslògan "Solucions justes, lògiques i valentes". El candidat, Joan Herrera, ha explicat que farà una campanya en positiu i que vol trencar el bipartidisme que, segons diu, va escorant la política espanyola cap a la dreta.
El material electoral que faran servir és 100% reciclable i aprofita molt les noves tecnologies, sobretot internet. El paper només representa l'1% del cost total de la campanya, fan servir bolígrafs fets amb paper reciclat. A més, Herrera optarà pel transport públic sempre que sigui possible i, si ha d'anar en cotxe, recorrerà a un vehicle híbrid.
Pel que fa al PP, els eslògans "Les idees clares" i "Amb Rajoy és possible" se substituirà per "Amb cap i cor", una frase que, segons el partit, transmet un "perfil proper i íntim" del candidat. Els populars argumenten que el cartell, on surt una imatge de Rajoy somrient el dia que va ser proclamat candidat, recull que Rajoy desgrana propostes "amb el cap" mentre que "amb el cor" es mostra "preocupat" pels problemes dels ciutadans.
A banda, la formació ha preparat dos vídeos. En un, Rajoy es queixa que "la vida ha pujat molt" i que els pròxims quatre anys s'ha de fer un esforç per "atendre els preus, els sous i les pensions". Al segon, es veu una família en un sofà, mirant la tele, que es va quedar sense mobles mentre la veu en off de Zapatero afirma que no hi ha crisi i que l'economia espanyola "és una de les més sòlides del món".