TMB diu que la vaga té un seguiment mínim, i els conductors, que és quasi total
Transports Metropolitans de Barcelona assegura que la segona jornada de la vaga de conductors d'autobusos de la ciutat s'ha desenvolupat sense un seguiment unitari i respectant els serveis mínims. Per TMB, els conductors continuen rebutjant la vaga, que només es manté per l'actitud de l'ACTUB, el sindicat majoritari, i de la CGT, que impedeixen que surtin els autobusos, cosa que ha denunciat. El comitè d'empresa en canvi, xifra el seguiment de l'aturada de "gairebé el cent per cent".
3 min
Transports Metropolitans de Barcelona ha considerat que la segona jornada de vaga de conductors d'autobusos de Barcelona ha tingut un seguiment gairebé nul i ha denunciat l'acció dels piquets, mentre que el comitè d'empresa ha xifrat el de seguiment de l'aturada de "gairebé el cent per cent". A més a més, tant l'empresa com els sindicats han coincidit que el compliment dels serveis mínims dictats és total. Segons TMB, a les deu del matí no hi havia piquets a les cotxeres de Lutxana i Ponent, per la qual cosa "han sortit a oferir el servei tots els autobusos que ho fan un diumenge qualsevol". Contràriament, a les cotxeres d'Horta, Triangle Ferroviari i la Zona Franca "la presència de piquets només ha permès que surtin els vehicles encarregats dels serveis mínims". D'aquestes dades "es desprèn que els conductors segueixen rebutjant la vaga, que només es manté per l'actitud dels sindicats ACTUB i CGT d'impedir que surtin els autobusos" de les cotxeres. Això és el que diu TMB, però el comitè d'empresa ho nega. El seu president, Generoso Calvo, ha indicat que el seguiment de la vaga és "pràcticament total, de gairebé el cent per cent", i ha destacat que, per exemple, no ha sortit cap autobús -excepte els designats com a serveis mínims- de la cotxera de la Zona Franca i que, en total, "han sortit dotze autobusos d'un miler", és a dir, "un u per cent dels cotxes". Calvo ha confirmat que s'han complert "al peu de la lletra" els serveis mínims dictats i ha negat que l'acció dels piquets hagi condicionat algun conductor, perquè aquests han estat "només informatius". "Qui vulgui treballar, ho pot fer lliurement", ha assenyalat Generoso Calvo, que ha destacat l'absència d'incidents o agressions als no vaguistes, una recomanació del comitè d'empresa, encara que s'ha desmarcat dels actes que "pugui dur a terme algú a nivell personal". Això no obstant, ha insistit que "ni la Policia Nacional ni la Guàrdia Urbana han hagut d'intervenir" i ha agraït "el suport i la solidaritat" de la Federació d'Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB), que va proposar aquesta setmana que només circulessin, cada 30 minuts, els autobusos que es dirigeixen a l'extraradi de la ciutat. A més a més, ha indicat que la ciutadania dóna suport a la proposta perquè "a molta gent no li importa esperar una mica més que passin els serveis mínims ja que, els caps de setmana, la freqüència és inferior a la d'un dia normal". Un total de 179 conductors han treballat dins dels serveis mínims dictats per a la vaga d'autobusos convocada per a aquest cap de setmana a Barcelona. La vaga ha estat convocada per tots els sindicats amb representació al comitè d'empresa (CCOO, CGT, ACTUB i SIT), llevat d'UGT. Aquesta mobilització expressa la protesta dels treballadors pel tràgic final d'un company seu, Pablo Díez, que es va suïcidar després de ser acomiadat perquè l'empresa l'acusava d'haver-se quedat amb l'import del bitllet d'una passatgera, que costa 1,10 euros. TMB recomana utilitzar transports públics alternatius, com els trens de rodalies Renfe, els Ferrocarrils de la Generalitat, el tramvia i, especialment, el metro, que s'ha reforçat amb motiu de la celebració del Fòrum.