Un documental sobre Camarón dóna el tret de sortida del Festival In-Edit Beefeater
L'estrena mundial del documental "Tiempo de leyenda", sobre el disc de Camarón de la Isla "La leyenda del tiempo", inaugura aquest dijous el Festival Internacional In-Edit Beefeater de Cine Documental Musical. El certamen, l'únic d'aquest tipus a l'Estat i un dels pocs dedicat al documental musical al món, arriba a la setena edició amb 44 títols. Julien Temple i Jem Cohen són alguns dels directors que, amb les seves estrenes aquí, opten al premi al millor documental internacional.
3 min
L'estrena mundial del documental "Tiempo de leyenda" dóna el tret de sortida a l'In-Edit Beefeater de Cine Documental Musical, que se celebrarà fins al 8 de novembre. Trenta anys després de publicar-se "La leyenda del tiempo", el cineasta José Sánchez-Montes fixa la seva mirada en el procés creatiu de l'elaboració d'aquest disc de Camarón, l'any 1979, quan Espanya acabava d'aprovar la Constitució. En el documental, de 70 minuts de durada i en què també apareixen els seus amics Tomatito, Raimundo Amador i Kiko Veneno, inclou alguns materials inèdits com la filmació de l'únic concert que Camarón va fer en directe de "La leyenda del tiempo", a la plaça de toros de la Monumental de Barcelona.
El festival In-Edit Beefeater ha reduït a 44 els documentals. Julien Temple i Jem Cohen són alguns dels directors que, amb les seves estrenes aquí, opten al premi al millor documental internacional. A banda de les seevs projeccions, el Brasil serà protagonista de l'In-Edit amb l'estrena europea de "Beyond Ipanema" (Guto Barra) i pel retrat del "funk" carioca de "Favela on Blast" (Leandro HBL i Wesley Pentz "aka" Diplo). La música negra i la seva funció social es reflectiran en els documentals "Soul power" (Jeffrey Levy-Hinte) i "Soundtrack for a Revolution" (Bill Guttentag i Dan Sturman), que també mostraran moments històrics, com ho fa "Johnny Cash at Folsom Prison" (Bestor Cram). La secció internacional mostrarà, finalment, documentals sobre artistes indispensables a "Shadow Play: the Making of Anton Corbijn" (Josh Whiteman, estrena internacional), "Still Bill" (Alex Vlack i Damani Baker) o "Sunny's Time Now" (Antoine Prum), així com "The Folk Singer" (M. A. Litter) i "TRIMPIN: the Sound of Invention" (Peter Esmonde).
La secció oficial nacional tindrà tres documentals en competició. Seran les estrenes mundials de "Tiempo de leyenda" (José Sánchez-Montes), "1, 2, 3... Standstill" (Jose Manuel Rodríguez, Clara Saiz i Juan Peralta) i "Febrero: cuando la vida es carnaval" (Nacho Sacaluga).
Enguany neix en el si del festival la secció Imperdible, amb la clàssica "This is Spinal Tap". La secció London's Backstage, per la seva banda, ret homenatge al director britànic Peter Whitehead, el pare del videoclip documental. Es projectaran els seus fundacionals "Pop Promos", el seu "Led Zeppelin Live at the Royal Albert Hall" i es recupera el seu clàssic "Tonite... Let's all make love in London".
Dins la secció fora de concurs Excedlents, en aquesta edició es projectaran documentals sobre Neil Young, Youssou N'Dour, el Festival de Woodstock, el misteriós cas Sid Vicious-Nancy Spungen, els fans de Depeche Mode, The Fleshtones, Phil Spector, Fela Kuti, Paul Weller, Marc Bolan, Charlie Haden, el jazz més actual, la discogràfica Island Records i fins i tot es parlarà sobre l'escriptor Kerouac.
A la secció Premis es recupera el documental guanyador de l'última edició, "Wild Combination: a Portrait of Arthur Russell". També s'estrenaran els documentals que van guanyar l'última edició del festival a Xile, l'Argentina i el Brasil.
L'In-Edit Beefeater, que va néixer el 2003 al Club Helena, es fa en diversos espais de Barcelona. Les projeccions es podran veure almenys dues vegades: als Cinemes Rex i a l'Aribau Club, i enguany les entrades es podran comprar a la mateixa taquilla.