Vila obre la porta a l'esponsorització comercial de parades de Metro i de Ferrocarrils
La fisonomia i el nom de l'estació de Provença dels Ferrocarrils de la Generalitat han canviat. Des d'aquest divendres es diu Provença-la Pedrera i mosaics blancs llueixen a parets i portes en virtut d'un acord que pretén atraure usuaris cap als Ferrocarrils i augmentar les visites a la Pedrera.
L'andana i les sortides més pròximes a l'edifici de Gaudí han incorporat identificacions per fer més fàcil arribar-hi. A més, es podrà comprar un bitllet combinat amb un 10% descompte. L'acord s'emmarca en el projecte de la companyia ferroviària "On anem?", que ofereix bitllets combinats per a centres d'interès turístic i cultural a Catalunya en col·laboració amb institucions i ajuntaments.
Aquesta modificació obre la porta a les marques comercials per patrocinar estacions i augmentar els ingressos de la Generalitat. Una possibilitat que el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Santi Vila, ha admès que estan estudiant. El conseller ha assegurat, però, que el govern posarà com a condició que les estacions mantinguin la seva nomenclatura habitual al costat de la denominació comercial.
Vila ha reconegut que l'interès comercial varia en funció de la seva ubicació i que aquest tipus de patrocini és "habitual" en altres països occidentals, sobretot els anglosaxons.
