Un mem és la unitat mínima de coneixement. Però, com desembarca algú en el món dels mems i en els polítics especialment? En parlem amb Dolors Boatella, productora de mems d'èxit a Twitter, i impulsora, juntament amb Cris Juanico, de la productora creativa Miriscolti.
ESCOLTA-HO ARAEls cent primers dies de govern són importants per marcar una mirada respecte a l'executiu que comença, però i els cent últims? La gestió d'aquest període pot influir en la ciutadania fins al punt d'ajudar a fer un balanç positiu d'un president i la seva obra? El convidat és Jordi Cuminal, director general de comunicació del Govern de la Generalitat que ho va ser en els governs d'Artur Mas, i actual diputat de Junts pel Sí.
Què es tot això que hem anomenat "postveritat"? Com ens afecta? Té a veure amb el populisme? En parlem amb Àngel Castiñeira, doctor en Filosofia i Ciències de l'Educació. Ha dirigit l'Anuari dels Valors 2016, publicat fa poques setmanes, amb el títol de "La via populista. Les incerteses de la postveritat.
Què és l'algoritme i com condiciona allò que rutlla o no i que ens arriba o no a internet? Com condiciona també allò que ens arriba de la política i com marca la política, el seu discurs, el seu èxit i el seu fracàs? En parlem amb Sílvia Cobo, periodista responsable de xarxes socials a "El Periódico de Catalunya".
Què és infografia i què no? És alguna cosa més que barres i dibuixets? Com ens pot acostar dades i discursos densos? Com pot sumar o restar a l'hora de transmetre missatges? Perquè... podria donar-se el cas que pogués despistar l'atenció? En parlem amb Guillem Carol, director de l'agència de comunicació Giny.
Quanta dosi d'una cosa i de l'altra podem assumir com a societat, com a ciutadans, com a usuaris? I per on va començar la reivindicació de la transparència aplicada, per exemple, a partits i institucions? En parlem amb Carles Agustí, president de Complocat i director de Govern Obert a la Diputació de Barcelona.
Segur que us venen al cap campanyes comunicatives potents d'entitats com ara Òmnium. Donen pistes que es puguin aplicar a escala en d'altres de més petites? Com des de la comunicació es pot contribuir a fer canviar actituds i discursos majoritaris? l el paper del líder de l'entitat en tot plegat? Ha anat a més, la seva importància? En parlaran amb Dani Gàmez, periodista. Assessor de comunicació i social media manager. I spin que ho ha estat en una institució com l'Ajuntament de Barcelona i en una entitat social com Òmnium.
Quins són els 7 elements clau que els publicitaris consideren que ajuden a configurar el valor d'una marca (també política)? Com sumen i formen part d'aquesta marca? En parlem amb Jordi Botey, professor, doctor en Publicitat i Relacions Públiques. Responsable de Relacions amb Empreses en el Vicedeganat d'Empresa i Innovació de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna.
Quan dos o més són multitud. Quan i per què va començar això que coneixem com a governs de coalició? Amb quins objectius cal construir-los i amb quina distribució de les parcel·les de poder? En parlem amb Jordi Matas, que lidera a la UB el grup de recerca Observatori dels Governs de Coalició.
Els Estats Units, França, la Gran Bretanya, Espanya, Catalunya... Com influeix el sistema electoral en el funcionament del sistema de partits polítics? Què hi fan les candidatures tancades i bloquejades? Com influeix el fet de votar perfectes desconeguts? En parlem amb Joaquim Colominas, professor d'universitats com l'Autònoma, la UB, la UPF, la Blanquerna i ESADE. Ha estat un dels experts que més ha treballat per una llei electoral catalana
Què és i per què serveix una xarxa social de les administracions públiques i els seus treballadors? En parlem amb Francisco Rojas, director i cofundador de NovaGob, coneguda com la xarxa social de l'administració pública
Quines característiques o atributs afegeix el tertulianisme (especialment el televisiu) a un polític en potència? És bàsic, encara avui, en plena fragmentació de les audiències, adaptar-se a l'entorn televisiu? I un presentador i moderador d'aquest tipus d'espais... amb quin ull clissa qui donarà joc en aquest sentit? D'aquest tema, els nostres Spins en parlaran amb Dani Domenjó, que ha estat presentador del programa de tertúlia política "La Rambla", de BTV.
Del montserratí Josep Benet a la batalladora antidesnonaments Ada Colau. De Santiago Carrillo i la seva perruca, a Pablo Iglesias i la seva cueta. Del "programa, programa, programa" d'Anguita, al "tic-tac-tic-tac" i "la casta" d'Iglesias. Del roig-verd-violeta d'Iniciativa, al vermell-PSC de Barcelona en Comú... El convidat és Alfons Medina, militant del PSUC. Professor de la Facultat de Comunicació Blanquerna (URL), professor associat de la Universitat de Barcelona i professor consultor de la Universitat Oberta de Catalunya.
Els community managers dels polítics acostumen a quedar a l'ombra, però quan el líder els reivindica en públic... Això com canvia la seva rutina, si és que ho fa? Davant de patinades a la xarxa en veu del polític, com cal reaccionar? Fins a quin punt l'alter ego del polític a les xarxes s'ha de mimetitzar o acaba fent-ho? En parlem amb Xavier Tomàs, politicòleg, que va ser director de Comunicació Digital de l'alcalde Xavier Trias, i que en l'actualitat és assessor del conseller d'Interior, Jordi Jané.