Al cor de tot musical hi ha una cançó que només té sentit allà i en aquell moment. Grans estàndards i tresors oblidats, recuperarem la música i les lletres que van fer grans els musicals.
ESCOLTA-HO ARALes cançons dels musicals han alimentat durant dècades el repertori de cantants de gèneres tan allunyats de Broadway com el jazz, el pop o l'òpera. Però s'adapta igual al country, al reggaeton, al cuplet? Us proposem un viatge per les versions més peculiars, arriscades i, per què no, demencials de la música de Broadway.
Els musicals nord-americans han recollit sovint en els seus arguments i la seva història les lluites i els sacrificis de les minories del país. Avui centrem la mirada en com Broadway ha viscut l'evolució de la comunitat afroamericana des dels "minstrel shows" fins als repartiments racialment cecs.
L'òpera i el musical són dos estils musicals que utilitzen un llenguatge semblant però que tenen requisits tècnics i estilístics molt diferents per als intèrprets que s'hi dediquen. Com ha estat el viatge de cantants del món de la música clàssica al del teatre musical i viceversa?
"Grease" és un musical que ha tingut molta repercussió en l'imaginari col·lectiu i gairebé tothom el coneix. Però coneixem sobretot la pel·lícula del 1978 i no tant el musical del 1972. Com va ser la seva gestació? Com sona la seva versió original? Com funciona l'argument? Repassarem la història i les històries d'aquest musical que ja ha fet ballar dues (o tres) generacions.
Als anys 90, un musical va aconseguir fer-se un lloc al decadent panorama del musical americà fent un moviment arriscat: allunyar-se del rock i el pop imperants i utilitzar una dramatúrgia i una composició extremadament clàssiques. El resultat no podia ser més brillant que "The secret garden", l'obra de Lucy Simon i Marsha Norman.
Als anys 60 es produïa un divorci entre la música popular i els escenaris de Broadway. El rock i altres gèneres afins semblaven incompatibles amb el teatre musical i les noves generacions no semblaven interessades en el llegat del musical tradicional. Però, realment, la nova música va rebutjar el musical o al revés?