Ens traslladem fins al teatre de la Concorde de París, per recuperar una actuació del cantautor brasiler Seu Jorge, un dels renovadors més mediàtics de l'anomenada Música Popular del Brasil, que va tenir lloc el 5 d'abril del 2025. Al concert es van celebrar dues dècades disc "Cru", un treball amb composicions pròpies i també versions curioses d'alguns noms de la chanson o el rock'n'roll de sempre. Seu Jorge es va acompanyar dels músics Ricardo Feijao al baix; Pretinho da Serrinha a la percussió i al cavaquinho; i els percussionistes Nene Brown i Fabio Miudinho. I com a músic convidat, el francès Mathieu Chedid.
Recuperem l'espectacle "Tarta Relena, Los Sara Fontán i Cocanha ___ 4132314", una proposta compartida entre el Festival Tradicionàrius i el cicle "Palau Fronteres" del Palau de la Música. Una reunió especial de les formacions Tarta Relena, Los Sara Fontán i Cocanha, tan aplaudida com trencadora, inspirada en l'univers ancestral dels cants de treball i, encara més concretament, en el que passa en una fàbrica tèxtil. Per això el punt de partida d'aquesta proposta és un patró numèric tèxtil (4132314), a partir del qual es teixeix un mapa sonor que recull cants, pensaments i memòria comuna del col·lectiu humà que treballa i ha treballat a les fàbriques.
Recuperem un concert del projecte La Figueral-Cor de Dones d'Arrel, que lidera la cantautora i artista vocal Rusó Sala. L'actuació va tenir lloc el 10 d'octubre del 2024 a la sala Els Carlins de Manresa, dins de la Fira Mediterrània. Es tracta d'un espectacle polifònic d'arrel amb la veu de set cantants que beu del repertori tradicional i popular ibèric i s'inspira en l'ecofeminisme.
Recuperem aquest concert dissenyat expressament pel festival "Espurnes Barroques", que va tenir lloc el 19 de maig del 2024 a l'Església de Sant Martí de Correà, situada a l'Espunyola (Berguedà). La proposta parteix de la vocació de fer dialogar el cicle de Dolor de les Sonates del Rosari de Biber amb el món del flamenc, i reuneix a l'escenari els músics Juan Gómez "Chicuelo" (guitarra flamenca); Joaquín "El Duende" (cante) ; Jacobo Sánchez (percussió); Marta Ramírez García-Mina (violí); i Marina Cabello del Castillo (viola de gamba).
Recuperem un concert de la formació Veterum Musicae en el marc del Festival de Música Antiga dels Pirineus (FEMAP), que va tenir lloc el 18 d'agost del 2024 a l'església de Llanars (Ripollès ). Sota el títol "La veu que encara ressona. Dones de les tres cultures", l'espectacle és un tribut al paper femení en les cultures sonores medieval, sefardita i andalusí.
Recuperem el concert que el trio Tanxugueiras van fer al Palau de la Música Catalana el 10 de març del 2023. Va ser una actuació contundent amb una posada en escena amb els elements que caracteritzen aquesta formació de tres joves músiques i cantants que recullen el llegat de les "pandereteiras" gallegues, una cultura de tradició oral que porten a un pla actual. Tot, amb un ple domini vocal sense esquerdes, l'energia de la rítmica i la percussió, i també --i sobretot-- l'empoderament que surt de les seves lletres i de la seva presència. Aquest concert va formar part alhora del Festival Internacional de Folk Tradicionàrius i del cicle Palau Fronteres, en el marc de la col·laboració entre les dues entitats.
Recuperem una actuació del grup LA PORTEÑA TANGO, un concert celebrat el 5 de maig del 2023 a la localitat sueca de NÄSAKER, en el marc de l'URKULT FESTIVAL. El protagonista és un quartet format per la cantant EUGENIA GIORDANO, ALEJANDRO PICCIANO a la guitarra, MATÍAS PICCIANO al bandoneó i FEDERICO PEUVREL al piano. El repertori ret homenatge a noms cèlebres com ASTOR PIAZZOLA, CARLOS GARDEL o ANIBALTROILO, al costat d'altres noms -potser menys coneguts, però igualment decisius- de la història i l'evolució del tango argentí.
Recuperem el concert que la cantant i activista de Benín ANGÉLIQUE KIDJO va fer al recinte del CHARLTON PARK ESTATE de Wiltshire (Anglaterra) el 29 de juliol del 2022, en el marc del festival Womad, un dels més importants en l'àmbit de les músiques del món. Amb una formació de teclats, percussions, bateria i baix, aquesta artista va passar pel repertori de diferents títols de la seva discografia, incloent l'àlbum "Remain in Light". Una posada en escena energètica i colorista, tenyida de ritmes africans i amb el rerefons d'una crida per la justícia social i el reconeixement dels drets dels pobles del continent d'origen d'Angélique Kidjo.