Zero Latency, els moderns salons de realitat virtual adaptats a la pandèmia

Zero Latency és una empresa australiana d'experiències VR nascuda d'un crowdfunding amb més de 50 centres al món. A Catalunya en trobem al Centre Comercial SOM Multiespai i a Terrassa al Parc Vallès
Director i presentador del "Generació digital"
2 min
Els salons de realitat virtual Zero Latency

Des de fa anys, la potència dels equips casolans ha fet que als videojocs s'hi jugui preferentment a casa. Lluny queda ja l'era daurada dels salons recreatius, però de tant en tant algunes tendències fan reviure els locals de joc en grup, com a mínim fins que la tecnologia que fan servir no sigui prou apta per portar-la dintre de casa. Va passar als 2000 amb els cybersalons on es jugava en línia al Quake Arena i als primers ConterStrikes, i en anys recents està passant amb els salons de Realitat Virtual. Francesc Xavier Blasco de l'equip del Generació digital.

Els equips estan molt especialitzats: un sistema autònom sense cables dissenyat per HP i on compte! Valve i Microsoft han tingut molt a veure amb el disseny de les ulleres. Aquestes ulleres ofereixen una resolució de més de 2000px per ull, i munten fins a 4 càmeres per tal de permetre una millor localització i detecció de moviment del cap sense sensors externs.

La motxilla on portem l'equip també destaca pel seu disseny, ja que si en altres casos es tracta de PCs convencionals, aquí sembla ser un equip autònom especialment dissenyat per anar a l'esquena. Això vol dir: millor localització de connectors i cables, menys pes i millor rendiment.

Zero Latency té espais amplis de fins a 200 metres quadrats. Les experiències dels seus videojocs estan pensades per fins a 8 jugadors, i a més les aventures que ens proposen són mòbils. Aquest espai és necessari per poder avançar. De manera enginyosa a més, el joc ens mostra un espai - com un passadís- que ens pot tenir donant voltes per tota la sala i així experimentar que ens movem per un espai virtual molt més gran.

El videojoc Singularity de Zero Latency

En plena pandèmia aquestes sales segueixen obertes i és Nacho Álvarez Director de Desenvolupament de Negoci per a Europa i l'Amèrica Llatina de Zero Latency com s'ho han fet perquè sigui així.

Hem reforçat les mesures de seguretat amb la neteja de motxilles, ulleres i armes i també hem dissenyat mesures tècniques com radars de proximitat entre els jugadors que els avisen quan estan més aprop del que és degut.

A Zero Latency hi ha diverses opcions de jocs com és el combat entre jugadors per equips com a Sol Raiders, jocs de supervivència contra hordes de Zombies a Outbreak Origins, una aventura espacial a Singularity i moltes més. Totes experiències entre 1 a 8 jugadors i que van dels 15 als 30 minuts. Si a més no sou fans de la violència, hi ha Engineerium, un món de plataformes on la gravetat fa de les seves.

Temes relacionats

Avui és notícia

Més sobre Videojocs

Mostra-ho tot