3Cat, entre les tres plataformes més escollides pels catalans

Pràcticament un de cada tres catalans entra a la plataforma 3Cat almenys una vegada al mes, segons el nou sistema de mesura d'audiències Cross Platform View de Kantar Media
3 min

3Cat se situa entre les tres plataformes més escollides pels catalans, davant d'altres ofertes tant públiques com privades, entre les quals RTVE Play, Atresplayer, Disney+, Movistar+ i Max. En conjunt, pràcticament un de cada tres catalans accedeix a la plataforma 3Cat almenys una vegada al mes. Són dades del nou sistema de mesura d'audiències Cross Platform View, de Kantar Media, d'entre gener i abril de 2025.

Es tracta d'un nou sistema de mesura d'audiències posat en marxa fa uns mesos a tot l'Estat i que, per primera vegada, radiografia la situació a Catalunya. Rosa Romà, presidenta de 3Cat, ha explicat aquest dimarts en una presentació davant del sector audiovisual a Barcelona aquestes dades tan significatives dins el pla de transformació que viu el mitjà públic.

"En un any i mig de vida, la plataforma 3Cat va al davant de la majoria de les plataformes amb què competim a escala estatal", ha destacat la presidenta de 3Cat. En un moment en què vuit de cada deu catalans són a les plataformes i el consum digital a Catalunya representa el 40% del total, la llengua es perfila com un factor diferencial en el panorama audiovisual a casa nostra.

"La nostra raó de ser, la llengua, és un valor a l'alça. Un fet diferencial respecte a la competència que ens permet situar-nos al capdamunt del consum de vídeo i àudio a demanda", ha apuntat la presidenta de 3Cat.

Amb més de 342.000 hores de continguts en català, 262 milions de reproduccions i 1,3 milions de registres, la plataforma 3Cat es consolida dins d'un univers audiovisual cada vegada més global i, a la vegada, més fragmentat.

Cross Platform View, el nou sistema de mesura de Kantar Media, integra tant el consum de la televisió lineal com el de les plataformes, en televisió connectada, ordinadors, mòbils o tauletes dins de la llar.

Això permet saber quin percentatge del consum és de televisió convencional i quin és digital, i també ofereix dades sobre quanta gent consumeix les diferents plataformes que hi ha al mercat i també altres entorns de consum de vídeo en línia com YouTube, TikTok o Twitch.

3Cat, a l'avantguarda de les tendències socials i audiovisuals

3Cat ha convocat aquest matí al sector audiovisual per repassar els canvis més significatius en els darrers anys en la creació, producció i emissió dels continguts audiovisuals, arran de l'adaptació als canvis a la societat catalana.

En un context demogràfic i social cada cop més divers, plural i híbrid, 3Cat s'ha adaptat a les noves tendències audiovisuals amb estratègies com la reconfiguració de l'arquitectura narrativa i el ritme, la transformació de gèneres específics o l'adaptació del format en funció de la finestra de distribució.

La nova estratègia de continguts va més enllà de les finestres d'emissió i posiciona 3Cat, una vegada més, com a gran factoria de continguts en entreteniment, ficció i documentals, cobrint a més totes les franges intergeneracionals, des d'infantils i juvenils fins a públics més adults.

En un moment de transformació de la societat, però també dels mitjans i el sector de la comunicació, 3Cat demostra que des dels mitjans públics d'aquest país hi ha una gran capacitat d'innovar, crear i liderar.

Temes relacionats

Avui és notícia

Més sobre Univers 3Cat

Mostra-ho tot