Resignació entre els usuaris de Renfe per les obres que deixen fora de servei dues estacions

Les estacions de Renfe de Plaça Catalunya i Arc de Triomf estaran fora de servei fins al dia 16 d'agost, a causa de les obres de muntatge de la nova catenària rígida als túnels ferroviaris de Renfe a Barcelona. Com a conseqüència dels treballs, les línies de Rodalies 1, 3, 4 i 7, així com els serveis de mitjana i llarga distància veuran modificats i restringits els recorreguts habituals. Renfe calcula que les obres afecten uns 57.000 viatgers diaris, passatgers que el primer dia d'afectacions s'han mostrat crítics amb Renfe per l'allargament del temps de trajecte que suposa en molts casos. Mentre durin les obres, la companyia ferroviària reforça el servei d'atenció i informació als usuaris.
3 min
El primer dia que les estacions de Plaça Catalunya i l'Arc de Triomf han tancat per obres es viu amb normalitat i resignació. Els treballs, que s'allargaran fins al 16 d'agost i durant aquest temps obligaran prop de 60.000 persones a modificar el seu recorregut habitual i en molts casos, allargar-lo, afecta les línies de rodalies de Mataró, Vic, Manresa i Bellaterra.

Des de primera hora d'aquest dilluns, alguns informadors han explicat als usuaris l'itinerari alternatiu que han de seguir. Algunes persones, però, s'han queixat de manca d'informació. Es calcula que gairebé 60.000 persones al dia han de canviar de recorregut. Renfe demana comprensió per unes obres que, asseguren, serviran per millorar el servei.

La companyia ferroviària i TMB han arribat a un acord perquè el bitllet de tren serveixi també per al metro. En la segona fase de les obres, del 17 al 23 d'agost, els trens tornaran a passar per les estacions de Plaça Catalunya i Arc de Triomf, ja que l'afectació només es limitarà a la línia 1 del metro.

Segons informa Renfe al seu web, les afectacions del servei són les següents:

Línia 1 (Maçanet – L'Hospitalet)

Els trens d'aquesta línia inicien o acaben el recorregut a l'estació de Clot-Aragó. Aquí els passatgers han de continuar el trajecte a la línia 2 de Rodalies o canviar a la línia 1 de metro, mentre que en el trajcte entre Sants i Molins de Rei els usuaris disposen dels trens de la línia 4 de Rodalies.

Línia 3 (L'Hospitalet de Llobregat – Vic)

Aquesta línia comença i acaba els trajectes a l'estació de Sant Andreu Arenal. Des d'aquí, els viatgers han de continuar el trajecte canviant a la línia 1 del metro (parada de Fabra i Puig).

Línia 4 (Manresa – Sant Vicenç de Calders)

En el tram nord d'aquesta línia, és a dir, entre Manresa i Barcelona, el servei s'inicia i acaba a Sant Andreu Arenal (canvi a l'estació de metro de la línia 1 de Fabra i Puig).

En el tram sud, entre Sant Vicenç de Calders i Barcelona, l'inici i el final del recorregut es fa des de l'estació de Barcelona Sants, i els passatgers han de continuar el trajecte en els serveis de la línia 2 de Rodalies o bé el metro.

Línia 7 (Martorell – L'Hospitalet de Llobregat)

Els trens comencen o acaben el servei a Montcada – Bifurcació, on els passatgers poden enllaçar amb els trens de les línies 3 i 4 de Rodalies. Es manté el servei alternatiu per carretera en el tram entre Castellbisbal i Cerdanyola UAB.

Avui és notícia