Acciona abandona els ferris ràpids a Mallorca i els substitueix per vaixells més grans

Acciona Trasmediterranea abandona els ferris ràpids entre Barcelona i Palma i els substitueix per vaixells més grans, però més lents. Amb dues sortides diàries en tots dos sentits, intentaran compensar la pèrdua de clients d'un 5% aquest any i que arriba a un 20% les dues últimes setmanes de setembre. El problema dels ferris ràpids és que costa uns 20.000 euros omplir-los els dipòsits i que sovint han de cancel·lar els viatges per culpa del mal temps o la mala mar a l'hivern. Ara els superferris que cobriran el trajecte trigaran set hores, dues hores més que fins ara.
1 min
A partir del novembre, hi haurà dos superferris cada dia entre Barcelona i Palma, però trigaran set hores a cobrir el trajecte. Això són dues hores més del que trigaven els ferris ràpids. Així i tot, el director de la línia, Álvaro Gutierrez, confia que el canvi serà més atractiu per als viatgers i ha analitzat: "Els passatgers que perdem en alta velocitat, una part passaran a aquests vaixells, i d'altra banda captarem part d'un passatge no atès fins ara pel fet que els vaixells sempre eren nocturns d'anada a les Balears i diürns de tornada a Barcelona".

La crisi es deixa notar

La pèrdua d'un 5% de passatgers respecte a l'any passat l'atribueixen a la crisi econòmica. Les dues últimes setmanes de setembre encara ha anat pitjor i han venut un 20% menys de passatges que el mateix període de l'any passat. Així i tot, amb els ferris amb què cobriran ara el trajecte podran transportar un 43% més de mercaderia i fer el viatge encara que faci mal temps.

Avui és notícia