Cotxes aturats a la Ronda de Dalt a l'alçada de la Vall d'Hebron.
Es preveu que el conjunt total d'obres de cobertura acabi el 2027 (ACN/Norma Vidal)

Afectacions al lateral de la Ronda de Dalt per la segona fase d'obres de cobertura

Les obres que afecten el tram entre l'avinguda de Vallcarca i l'IES Vall d'Hebron duraran un mes i serviran per construir el mur de les sortides d'emergència
Redacció
2 min

Les obres per cobrir la ronda de Dalt en el tram entre l'avinguda de Vallcarca i l'IES Vall d'Hebron s'han reprès aquest dimarts. Un cop acabada la construcció del mur central l'estiu passat, han començat els treballs previs a la construcció de les sortides d'emergència -tres per cada sentit de circulació- del túnel.

Es preveu que les activitats prèvies acabaran d'aquí a un mes. Un cop acabades aquestes obres i abans de finals d'any, es començarà la construcció de les tres sortides d'emergència del sentit Llobregat. Posteriorment, les obres continuaran al carril del Besòs. S'estima que els treballs complets acabaran la primavera del 2026.

Les obres se centren ara al lateral de la banda muntanya del passeig de la Vall d'Hebron, on es demolirà la vorera de la banda mar del lateral. Amb aquesta demolició es pretén ampliar el carril de circulació per poder guanyar espai per la construcció de les tres sortides d'emergència del sentit Llobregat.

La cobertura d'aquest tram entre l'avinguda de Vallcarca i l'IES Vall d'Hebron donarà continuïtat a la coberta ja executada entre el Mercat de la Vall d'Hebron i l'institut. La longitud serà de 300 metres, i se sumarà als 200 metres ja coberts, cosa que generarà una nova superfície per a ús ciutadà i verd en benefici especialment dels veïns de Santa Genís dels Agudells i la Teixonera.

Aquesta intervenció respon a una llarga reivindicació veïnal. A més, es dona compliment al gran pacte de ciutat amb entitats veïnals i grups polítics posat en marxa el setembre passat per transformar aquesta infraestructura viària i l'entorn que l'envolta.


Afectacions

Durant el mes que durin les obres prèvies, un dels dos carrils de circulació entre la rotonda del carrer d'Arenys i l'avinguda de Vallcarca estarà tallat.

D'altra banda, abans de començar les actuacions, ja s'ha traslladat la parada de bus en el tram afectat uns metres endavant, davant de l'Institut Vall d'Hebron. Els passos de vianants de la cantonada del passeig de la Vall d'Hebron i el carrer d'Arenys no tindran modificacions.

Quan es preveu que acabin les obres de cobertura?

Es preveu que el conjunt de les obres de cobertura -estructures i instal·lacions- acabaran el maig del 2027.

Les obres d'estructura tindran una inversió d'uns 18 milions d'euros, als quals cal sumar el cost de les instal·lacions i acabats del túnel, que s'estan definint en un projecte propi i tindran una inversió d'uns 13 milions d'euros. A banda, caldrà afegir-hi el preu de les obres d'urbanització del nou espai que s'haurà generat.

Temes relacionats

Avui és notícia

Més sobre Mobilitat

Mostra-ho tot