
Airbus resol la incidència que afectava el control de vol de 6.000 A320 per la radiació solar
Encara queden un centenar d'avions afectats, als quals encara no se'ls ha pogut actualitzar el programari que soluciona els problemes detectats
Redacció
01/12/2025 - 13.01 Actualitzat 01/12/2025 - 13.02
Airbus ha comunicat aquest dilluns que ja s'han realitzat les modificacions necessàries a la majoria dels gairebé 6.000 avions de la família A320 potencialment afectats per una incidència al software que podia fer fallar els controls de vol.
En concret, el fabricant europeu ha traslladat que queden "menys de cent" aparells que no poden volar fins que se'ls hagi pogut actualitzar el programari de bord. L'Agència Europea de Seguretat Aèria ha obligat les aerolínies a revisar aquests models.
Incidència per la radiació solar
Divendres passat, l'empresa aeronàutica va demanar a les companyies aèries --a través d'una transmissió d'alerta als operadors-- que actualitzessin el software "abans del pròxim vol" com a mesura preventiva per garantir la seguretat de la flota.
Ho va fer després de registrar un incident en un dels aparells de la flota, en què es va detectar que una radiació solar intensa podia corrompre dades essencials per al funcionament dels controls de vol.
Després de resoldre l'incident a la majoria d'aparells, Airbus ha traslladat que treballa per garantir que s'actualitzi el software del centenar d'avions als quals no s'ha fet, perquè "puguin tornar al servei".
Companyies aèries com la nord-americana American Airlines, Air India, l'hongaresa Xizz Air o Air New Zeland van avisar dissabte de retards, interrupcions i cancel·lacions en els seus serveis arran d'aquesta incidència d'Airbus.
Airbus ha demanat disculpes aquest dilluns per les dificultats i els retards causats als passatgers i a les aerolínies a causa d'aquest incident.
Avui és notícia
La UE acorda facilitar l'expulsió de migrants i avala el model de centres de deportació de Meloni
Un any sense Al-Assad a Síria: entre la reconstrucció, la violència sectària i un nou rol mundial
Sis experts, dos de l'IRTA, investigaran l'origen i de quin laboratori hauria sortit la pesta porcina
Cues a l'AP-7, la C-16, la C-14 i l'N-260 en direcció Barcelona: les vies més plenes de l'operació tornada
Quan un embús fantasma atura el trànsit: per què passa i en quins punts n'hi ha més