Barcelona recupera la proposta de fer arribar el TGV a l'aeroport del Prat

Amb l'entrada del nou govern socialista, l'Ajuntament de Barcelona vol recuperar la proposta que el TGV tingui estació en el mateix aeroport del Prat, en lloc de l'opció actual d'ubicar-la en el nucli urbà d'aquest municipi del Baix Llobregat. Així ho ha dit l'alcalde de Barcelona, Joan Clos. Una opció acordada l'estiu passat, després de més de dos anys de negociacions difícils des de Catalunya amb el Ministeri de Foment. Un traçat que es va considerar, des d'aquí, com un mal menor i que va permetre el sí de l'actual ministre de Foment en funcions, Francisco Álvarez-Cascos, sempre partidari d'allunyar el TGV de l'aeroport.
2 min
La sorprenent victòria socialista de diumenge passat ha fet que, des de Barcelona, es tregui la pols acumulada sobre aquest vell projecte i es torni a situar en el vell mig del debat. Per l'alcalde, Joan Clos, l'objectiu de la històrica proposta de fer arribar la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona a l'aeroport del Prat, que té el suport de la societat civil catalana, és buscar un disseny adient i que convingui als interessos de tots. Ara bé, no ha d'implicar més retards en el calendari. Aquesta proposta no desagrada ni a CiU ni al PP. Per part de CiU, Artur Mas veu de bon ull renegociar l'arribada del TGV directament a l'aeroport del Prat amb el nou govern central. El president del grup municipal del PP, Alberto Fernández, per la seva banda, tampoc tanca la porta a la iniciativa. Aquesta proposta es va plantejar com una alternativa al projecte inicial presentat pel Ministeri de Foment que feia arribar el TGV a Barcelona fins a l'estació de Sants per Cornellà, obviant l'aeroport. La proposta de l'Ajuntament de Barcelona i de la societat civil catalana defensa que el TGV arribi fins a l'aeroport i que la nova estació intermodal sigui subterrània i s'ubiqui entre la terminal actual i l'aparcament. L'estació, que enllaçaria amb un sistema de llançadora amb la nova terminal, ara en construcció, tindria connexions amb el metro i l'autobús, i s'utilitzaria tant per al TGV com per a l'Euromed. Tindrà un gran aparcament i una àrea de facturació.

Avui és notícia