Comprovar loteria de Nadal
Loteria de Nadal 2025
Epidèmia de grip
Illa pressupostos
EUA i Veneçuela
Premi Internacional Catalunya
Medalla d'Or de la Generalitat
Drons Ucraïna
Tiroteig Castelldefels
Mor Chris Rea
Ordeig pesta porcina africana
Cotxe bomba Moscou
Vila-real Barça
Girona Atlètic de Madrid
Brahim Díaz Marroc

UNIVERS MOTOGP

Bastianini destrossa Sepang amb una Ducati 2021

Pot ser l'italià un element pertorbador de la tranquil·litat dins de Ducati? Anàlisi també de la situació a Honda, Suzuki i Yamaha

06/02/2022 - 13.39 Actualitzat 06/02/2022 - 15.09

Enea Bastiani –segon any de MotoGP i dos podis la temporada passada– no havia rodat mai a l'asfalt de Sepang amb un prototip de 1000cc. Aquest cap de setmana hi ha fet els seus primers dos dies de test, i aquest diumenge marxa amb el millor temps històric de la pista malàisia, 1.58.131; aconseguit amb una Desmosedici 2021. Aleix Espargaró, que dissabte encapçalava els temps, ha fet 1.58.157. La referència anterior (rècord oficiós) era de Danilo Petrucci, dels testos del 2019 (1.58.239). La pluja ha aixafat molts intents de simulació de cursa avui, i fins i tot intents de baixar de l'1.58 en "temps d'atac".

Resultats del test de Sepang a MotoGP(Informació de motogp.com)

Bastianini vs Martín, o no

Seguint l'exemple d'ahir d'Aleix Espargaró, que va aprofitar el millor moment del dia per fer la volta ràpida, la primera hora d'aquest diumenge ha semblat una sessió de classificació. Si repassem els temps del dia, trobem 11 pilots en 3 dècimes. Però crida l'atenció que el temps més ràpid hagi estat amb una moto 2021, amb un Bastianini que tira amb bala cap a Jorge Martín:

"El meu objectiu de moment és estar entre els 5 primers. Estem preparats per fer-ho. Mandalika és circuit nou per a tothom, aviam què passa allà. (...) Probablement hagi fet un pas endavant, tinc més experiència. Pel que fa a la moto 2022, no sé què té de diferent, encara que sí que es veuen coses des de fora. Alguna cosa podríem adaptar, aviam si la fàbrica em dona alguna cosa aviat (...) El meu objectiu és ser pilot oficial l'any que ve", declara Enea Bastianini.

I aleshores és quan Jorge Martín respon que està al corrent de la situació:

"Intento estar allunyat d'aquests temes. Sé que l'Enea, des de la presentació del seu equip, diu que soc el seu objectiu i sembla que estigui obessionat amb el tema. Però sé el potencial que tinc, el que vaig fer l'any passat i el que puc arribar a fer. (...) No em preocupa si aquesta situació enterbolirà la relació entre els pilots Ducati. Hi ha la pressió que tindran Miller o Bastianini. No crec que la meva lluita sigui amb l'Enea, per tant espero que la relació segueixi com està".

 

Àlex Rins, entre els millors del test de Sepang(Foto Alejandro Ceresuela @shooterbikes)

Suzuki, pas endavant

Àlex Rins ha estat entre els millors, 4rt, a 130 milèsimes avui de Bastianini, mentre ahir era 3r darrere de les dues Aprilia. El barceloní mostra una nova cara en aquest inici de temporada, el mateix Suzuki.

"El més positiu del test és la velocitat que tenim. La moto ha millorat molt comparant-la amb la darrera vegada que vam ser aquí. El motor ha millorat i hem introduït el sistema que baixa l'alçada de la moto pel darrere; si bé el nostre no s'allibera automáticament quan sortim del revolt, encara cal pitjar un butó. Crec que la prioritat és millorar l'aerodinànica. Estem bé, estem preparats. No crec que d'aquí a Qatar, la fàbrica porti res de nou. Podrem ser més competitius, més que l'any passat".

 

El Tro de Cervera intenta agafar la forma(Foto Alejandro Ceresuela @shooterbikes)

A Honda es freguen les mans

Alberto Puig, el director del Repsol Honda, creu que són en el camí d'assolir els objectius marcats amb el nou material, mentre Marc Márquez diu amb totes les reserves del món que la cosa pinta bé.

"Estem contents. Estem obtenint bons resultats. Clarament la moto és un concepte diferent, estem assolint el que planejàvem. Tots els pilots comenten el mateix, no hi som encara però per l'experiència que tinc de tants anys, ha estat un dels nostres millors testos a Sepang. Si assolim el nostre pla, tant ens fa el que facin els altres (...) El que està fent el Marc és increïble; ha tingut sort amb el tema de l'ull. El seu nivell ja és alt ara mateix", declara Alberto Puig a motogp.com

"Estic en una situació similar que al 2018/19. Em sento bé però fa només 15 dies que vaig començar a entrenar-me físicament. No puc aguantar un dia sencer al màxim. Aquest migdia he demanat parar. Ara tinc 4 dies per recuperar-me i pilotar a Mandalika. (...) A l'espatlla la molèstia és estable i noto falta de força. Estem treballant per lluitar pel mundial i l'objectiu des de la primera cursa serà aquest (..) El doctor Bernat Sánchez va arribar a descartar ser al test. Per Cap d'Any encara veia doble (...) Cada any a Malàisia sembla que hi ha 8/10 pilots que poden guanyar un mundial, però aquestes condicions no les trobes gairebé mai. La velocitat la tenim. Paciència, però pinta bé", comenta Marc Márquez en roda de premsa.

 

Yamaha no presenta cap revolució tècnica per al 2022(Foto Alejandro Ceresuela @shooterbikes)

Yamaha no farà cap revolució, novament

Aquest dissabte, Quartararo ja mostrava el desencís perquè el nou motor de la Yamaha no marca diferències, però avui diu que està molt content amb el ritme, i que només la pluja li ha privat de fer dues voltes ràpides, per a les quals s'havia guardat material. Sí que ha reconegut que si els altres fan passes endavant, ells només mitja. Mentrestant, Maio Meregali, el director de l'equip, ha explicat a motogp.com que...

"Compartim l'opinió del Fabio, esperàvem més. Però durant la temporada hi haurà altres àrees on podrem seguir el desenvolupament, i aquí hem obtingut algun resultat amb nous elements aerodinàmics. El Fabio ha arribat ben concentrat, res a dir. Amb el Franco (Morbidelli) estic content perquè no l'he sentit queixar-se de res; aquí ha fet un pas endavant. L'any passat no ho volia reconèixer de vegades, però no podia pilotar; ara està recuperat en un 85-90% i ha de treballar més en la seva velocitat. (...) En general estem satisfets del nivell de la moto, si bé de vegades el comportament és diferent del matí a la tarda i ho estem investigant".

 

Als pilots de MotoGP els queden 3 dies de test de pretemporada, que faran al nou circuit de Mandalika a Malaisia entre l'11 i el 13 de febrer.