Loteria Nadal 2025
Arxius Epstein
Inuncat
Selectivitat 2026 (PAU)
Bustos cas Mercuri
Sumar PSOE
B9 de Badalona
Shein
Sospitós Universitat de Brown
UE Ucraïna fons russos congelats
Ordeig IRTA-CReSA
Incendi Hospitalet de Llobregat
Barça Baskonia
Punter Pascual
Joan Laporta

La tarda de Catalunya Ràdio

Bogeria britànica pels productes de neteja i perfumeria "made in Spain"

Obren al Regne Unit centenars de botigues, tant físiques com digitals, especialitzades en articles de neteja i perfumeria de marques espanyoles

04/11/2021 - 15.17 Actualitzat 09/11/2021 - 08.12

Marques com Nenuco, Asevi, Las Tres Brujas o PuntoMatic estan de moda al Regne Unit, on ocupen les lleixes tant de supermercats comuns com, sobretot, de botigues especialitzades.

És el cas de LemonFresh, un comerç de Liverpool que va obrir portes fa cinc anys i mig i que només ven productes de neteja i perfumeria fabricats a Espanya. Annette, responsable de l'establiment, explica a "La tarda de Catalunya Ràdio" que la qualitat dels productes de neteja i perfumeria espanyols és molt superior a la dels que es fabriquen al Regne Unit, i en destaca, sobretot, l'olor:

"Quan els fas servir, t'adones que la qualitat és un 100% millor que els que es fabriquen aquí. L'olor és fantàstica: quan rentes les tovalloles, per exemple, és una olor que dura molt de temps."

Contra el que es podria pensar, la clientela de botigues com LemonFresh no són ciutadans espanyols enyorats, sinó ciutadans britànics que o bé han viscut a Espanya o bé hi han anat de vacances.

"Vam començar amb Nenuco. La gent ens deia: "Ei, vaig anar a Espanya i vaig conèixer aquesta colònia, tu en podries aconseguir?" Qualsevol cosa que els clients ens demanen, intentem aconseguir-la."

Els productes de neteja i perfumeria espanyols triomfen entre els consumidors britànics

Marques com Nenuco o Asevi ens confirmen l'increment de vendes que han experimentat en el mercat britànic. La cap de màrqueting d'aquesta última marca, Imma Ferrer, explica que la pujada de vendes s'ha notat sobretot arran de la pandèmia, i apunta que l'expectativa és seguir creixent en el mercat anglosaxó.

La persona que va aixecar la llebre sobre aquesta bogeria de molts britànics pels productes de neteja i perfumeria espanyols va ser Helena Exquis, una asturiana que fa 5 anys que viu a Londres i va fer un fil a Twitter explicant la troballa:

 

Helena explica que és un fenomen més de ciutats mitjanes que no pas de grans capitals, i l'atribueix a una moda nascuda a Instagram i TikTok, on cada cop hi ha més vídeos sobre neteja de la llar. També explica que els productes de neteja i perfumeria espanyols són sensiblement més cars que els seus equivalents britànics:

"Aquí tu vas al supermercat i els productes de neteja tenen preus semblants als d'Espanya: un esprai de neteja o un fregaterres potser et costen una lliura, en canvi, un esprai de Las Tres Brujas potser te'n costa tres, i la colònia Nenuco gran potser et costa sis lliures."

Segons Helena Exquis, només cal entrar a Instagram i buscar-hi el concepte "Spanish cleaning products" (productes de neteja espanyols) per adonar-se de l'interès enorme dels britànics per aquests productes, que, en molts casos, es venen en packs ben curiosos:

"Hem trobat molts packs endreçats per colors: productes roses, productes blaus, productes grocs, que tu dius… però per què?"

Més enllà d'una qualitat superior i d'unes aromes que perduren en el temps, la raó de fons que els productes de neteja i perfumeria "made in Spain" estiguin tan de moda entre els consumidors britànics és, segons el responsable de la botiga "La Lucca" de Liverpool, la nostàlgia:

"El motiu pel qual compren aquests productes és perquè els recorden les seves vacances. Molts hotels, per exemple, fan servir els productes Asevi. És l'olor de quan baixes de l'autocar, l'olor que fa l'hotel…"

Tant els fabricants espanyols com els comerciants britànics estan encantats amb aquest "boom" i faran tot el possible perquè això no sigui una moda passatgera sinó que aquestes marques es converteixin en les més venudes al Regne Unit.