Bonpreu donarà 0,02 euros per cada bossa de plàstic que no es faci servir
El Departament de Medi Ambient i l'empresa de supermercats Bonpreu han firmat un conveni pioner a Catalunya per reduir el consum de bosses de plàstic. L'objectiu del pacte és, en el període d'un any, disminuir en un 20% l'ús d'aquest tipus de bosses. Per aconseguir-ho, es compensarà el client amb 2 cèntims d'euro per cada bossa que no agafi, partint de la base que se sol fer servir una bossa per cada deu euros de compra. També es potenciaran alternatives com el cabàs i el carretó de rodes, i d'altres de més modernes com les bosses compostables, que costaran 5 cèntims d'euro, la caixa de cartró i la bossa de plàstic rígid, que ja fa temps que es poden trobar als establiments del grup Bonpreu.
2 min
L'acord signat entre Bonpreu i Medi Ambient compensarà la clientela que opti per un sistema de transport de la compra més sostenible. Per aquest motiu, donarà 0,02 euros per cada bossa que no s'agafi i es reduirà el gramatge i les tintes d'aquestes bosses d'un sol ús. El principal canvi és que no es facilitaran indiscriminadament, com fins ara.
Fa anys que els establiments de la cadena -Bonpreu, Esclat i Orangutan- promouen l'ús de les caixes de cartró, les bosses de plàstic rígid i les compostables, que costaran 5 cèntims la unitat. Una altra via més tradicional per ser sostenible és recórrer als cabassos i als carretons amb rodes de tota la vida. De fet, la imatge gràfica de la campanya mostra un cubell gran i un carretó metàl·lics amb l'eslògan "Millor que una bossa de plàstic. Deixa la bossa d'un sol ús i emporta-te'n el seu valor".
A banda de reduir el consum de bosses un 20%, també hi ha l'objectiu de disminuir un 25% les tones de plàstic que es fan servir per fabricar-les. Durant l'any 2007, el grup Bonpreu va distribuir 50 milions de bosses de plàstic. A Catalunya, es calcula que es consumeixen 10 milions de bosses cada setmana, que suposen aproximadament el 2% dels residus municipals.
Des de Medi Ambient i l'Agència Catalana de Residus recorden que països com Austràlia, Irlanda, França i ciutats com Londres han pres mesures per frenar l'ús de les bosses, tot un símbol de la societat de consum.
Fa anys que els establiments de la cadena -Bonpreu, Esclat i Orangutan- promouen l'ús de les caixes de cartró, les bosses de plàstic rígid i les compostables, que costaran 5 cèntims la unitat. Una altra via més tradicional per ser sostenible és recórrer als cabassos i als carretons amb rodes de tota la vida. De fet, la imatge gràfica de la campanya mostra un cubell gran i un carretó metàl·lics amb l'eslògan "Millor que una bossa de plàstic. Deixa la bossa d'un sol ús i emporta-te'n el seu valor".
A banda de reduir el consum de bosses un 20%, també hi ha l'objectiu de disminuir un 25% les tones de plàstic que es fan servir per fabricar-les. Durant l'any 2007, el grup Bonpreu va distribuir 50 milions de bosses de plàstic. A Catalunya, es calcula que es consumeixen 10 milions de bosses cada setmana, que suposen aproximadament el 2% dels residus municipals.
Des de Medi Ambient i l'Agència Catalana de Residus recorden que països com Austràlia, Irlanda, França i ciutats com Londres han pres mesures per frenar l'ús de les bosses, tot un símbol de la societat de consum.