Brussel·les fixarà quotes d'emissió de CO2 a les companyies aèries a partir del 2011
Una videoconferència pot substituir haver d'agafar un avió. Solucions eficaces per reduir la contaminació dels avions, que ja representa un 14% del que emet el transport en general.
Vegem uns exemples de què hauria de pagar cada passatger si hagués d'assumir la seva part del que contamina l'aparell: en un vol d'anada i tornada de Barcelona a Madrid, se'n podria assumir la "neteja" pagant 40 cèntims d'euro per persona. I evidentment, com més lluny es vola, més diners costaria. A Londres, caldrien gairebé 3 euros per fer front a les emissions de CO2 i a San Francisco, als Estats Units, poc més de 24 euros.
Són uns costos que, ara per ara, no s'inclouen en el preu dels bitllets però en un futur no gaire llunyà és una de les maneres que es planteja la Comissió Europea per pal·liar la contaminació dels avions d'acord amb el Protocol de Kyoto.