Brussel·les fixarà quotes d'emissió de CO2 a les companyies aèries a partir del 2011

Els avions emeten gairebé tres vegades més CO2 que un cotxe. Mentre que el Protocol de Kyoto estableix la reducció d'un 5% de les emissions de gasos d'efecte hivernacle de cara al 2012, l'aviació civil no ha fet res més que augmentar-les. Els nous hàbits socials i l'augment de les companyies de baix cost han incrementat des de l'any 1990 un 75% la contaminació dels avions. A partir del 2011 això es limitarà. El director general de Medi Ambient de la Comissió Europea ha anunciat a Barcelona que el Protocol de Kyoto s'aplicarà finalment al sector de l'aviació. Es fixaran quotes d'emissions de CO2 per cada companyia, augmentarà el preu dels bitllets o es reduirà l'ús dels avions.
1 min

Una videoconferència pot substituir haver d'agafar un avió. Solucions eficaces per reduir la contaminació dels avions, que ja representa un 14% del que emet el transport en general.

Vegem uns exemples de què hauria de pagar cada passatger si hagués d'assumir la seva part del que contamina l'aparell: en un vol d'anada i tornada de Barcelona a Madrid, se'n podria assumir la "neteja" pagant 40 cèntims d'euro per persona. I evidentment, com més lluny es vola, més diners costaria. A Londres, caldrien gairebé 3 euros per fer front a les emissions de CO2 i a San Francisco, als Estats Units, poc més de 24 euros.

Són uns costos que, ara per ara, no s'inclouen en el preu dels bitllets però en un futur no gaire llunyà és una de les maneres que es planteja la Comissió Europea per pal·liar la contaminació dels avions d'acord amb el Protocol de Kyoto.

Avui és notícia